آلودگی جدید نفتی در خلیج فارس ، آغاز عملیات پاک سازی

به گزارش بارازعلی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پس از دریافت گزارش هایی از وجود آلودگی نفتی در سواحل جزیره خارگ عملیات پاک سازی آغاز شد.

آلودگی جدید نفتی در خلیج فارس ، آغاز عملیات پاک سازی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، عملیات پاک سازی سواحل جزیره خارگ از آلودگی نفتی آغاز شد.

سیاوش ارجمندزاده در تشریح این عملیات بیان نمود: بنابر گزارش های دریافتی مبنی بر آلودگی نفتی در دریا از محل خط لوله انتقال نفت یعنی مربوط به سکوی نفتی ابوذر تحت نظارت شرکت نفت فلات قاره منطقه خارگ و در 8 مایلی غرب جزیره خارگ بلافاصله شناورهای قیام و ناجی 9 به محل وقوع آلودگی اعزام شدند.

او اضافه نمود: در پایش های متعدد شناورهای اعزام شده، لکه ای نفتی به وسعت 15 مایل و با عرض 100 متر در منطقه دیده شد.مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر شرح داد: در مراحل ابتدایی تیم مقابله با آلودگی به همراه تجهیزات و شناورهای خلیج فارس و قیام 7 اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اقدام به کنترل و مقابله با آلودگی نفتی از طریق پاشیدن دیسپرسنت کردند.

ارجمندزاده یادآور شد: شدت آلودگی به گونه ای است که مهار آن توسط اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر و شرکت نفت فلات قاره امکان پذیر نبوده و احتمال توسعه دامنه آلودگی ایجاد شده وجود دارد.

او گفت: در راستای انجام اقدامات در سطوح بالاتر هماهنگی و هم پوشانی با شرکت ها و نهادهای منطقه و همچنین اطلاع رسانی به بخشداری ویژه خارگ و اداره کل مدیریت بحران استانداری اجرا شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مطرح نمود: با توجه به اینکه آب های استان بوشهر همواره در معرض آلودگی های نفتی قرار گرفته است شرکت های بهره بردار منطقه باید از تجهیزات متناسب با ریزش ها و آلودگی های احتمالی برخوردار باشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 762

به "آلودگی جدید نفتی در خلیج فارس ، آغاز عملیات پاک سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی جدید نفتی در خلیج فارس ، آغاز عملیات پاک سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید