اتحادیه اروپا خواهان برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان شد

به گزارش بارازعلی، نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل اظهار داشت که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برای افغانستان سرنوشت ساز است و باید در زمان از پیش مشخص شده آن برگزار گردد.

اتحادیه اروپا خواهان برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان شد

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، همزمان با بالا دریافت گمانه ها در رابطه با تعلیق احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان به دلیل توافق آمریکا با طالبان، اتحادیه اروپا به لزوم برگزاری به موقع انتخابات در این کشور تاکید نمود.

نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل توضیح داد که انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان باید در تاریخی که از سوی کمیسیون انتخابات این کشور معین شده است برگزار گردد.

این اتحادیه تاکید نموده است که انتخابات ریاست جمهوری فرصت جدیدی را در اختیار مردم افغانستان قرار می دهد تا رهبری دولت این کشور را بر اساس اصول دموکراسی انتخابات نمایند.

تاکید اتحادیه اروپا به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان در حالی صورت می گیرد که آمریکا برای امضای توافقنامه با طالبان کوشش می نماید و خواهان تعلیق انتخابات ریاست در این کشور است.

این در حالی است که دولت افغانستان نیز به لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش از شروع مذاکرات صلح با طالبان تاکید می نماید.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان پیش از این گفته بود که دوره قانونی دولت کنونی افغانستان خاتمه یافته و نمی تواند در مذاکرات صلح با طالبان درباره مسائل مهم ملی تصمیم گیری کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 398

به "اتحادیه اروپا خواهان برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا خواهان برگزاری به موقع انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید