اتهام زنی مجدد قبرس به ترکیه بابت عملیات حفاری گازی

به گزارش بارازعلی، سخنگوی دولت قبرس ترکیه به سرقت اطلاعات ویژه عملیات حفاری دو شرکت خارجی فعال در سواحل مدیترانه متهم کرد.

اتهام زنی مجدد قبرس به ترکیه بابت عملیات حفاری گازی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات قبرس روز چهارشنبه گفتند که ممکن است ترکیه داده های فنی عملیات حفاری گازی در سواحل جنوب این کشور را به سرقت برده باشد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس سخنگوی دولت قبرس گفت که اگرچه اثبات قطعی این ماجرا میسر نیست، اما اعتقاد بر این است که ترکیه اطلاعاتی دارد که به راهنمایی کشتی های حفاری اش برای عملیات در هدفی خاص یاری می نماید.

سخنگوی دولت قبرس در ادامه گفت: اطلاعاتی نسبتا موثقی وجود دارد که آن ها برنامه ها و مطالعات یک شرکت خاص را دزدیده و به یک نقطه خاص رفتند.

این مقام قبرسی از احتمال کسب اطلاعات شرکت توتال فرانسه و انی ایتالیا که با مجوز دولت این کشور در منطقه تحقیقاتی انجام می دهند، اطلاع داد.

دفتر ریاست جمهوری قبرس در روزهای گذشته با انتشار بیانیه ای به شدت از ترکیه بابت عملیات اکتشاف گاز در سواحل مدیترانه انتقاد نموده بود.

دفتر ریاست جمهوری قبرس با انتشار بیانیه ای در این زمینه گفت: ترکیه در حال مبدل شدن به کشور دزدان دریایی در شرق مدیترانه است. ترکیه مصمم به اقدام غیرقانونی است که انتخاب نموده است. (جزئیات بیشتر)

تنش ها در دریای مدیترانه از سال گذشته میلادی به این سو به دلیل کوشش های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته است. نیروی دریایی ترکیه چندی قبل برای نمایش قدرت به همسایگان خود یک رزمایش در دریای اژه برگزار کرد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 929

به "اتهام زنی مجدد قبرس به ترکیه بابت عملیات حفاری گازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام زنی مجدد قبرس به ترکیه بابت عملیات حفاری گازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید