ادامه بن بست سیاسی در ایتالیا

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: در چهارمین دور انتخاب رئیس جمهوری جدید ایتالیا، اگرچه امید زیادی به پیروزی رومانو پرودی می رفت اما وی برغم کسب 395 رای، حداقل آراء لازم (504 رای) را بدست نیاورد و از گردونه رقابت کنار کشید.

ادامه بن بست سیاسی در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، رومانو پرودی، هفتاد و سه ساله، چهره شناخته شده بین المللی و فرستاده سازمان ملل متحد در امور کشور اقتصادی و منطقه ساحل آفریقا، نامزد مورد حمایت جناح چپ میانۀ پییرلوئیجی برسانی بود.

همزمان در خبری غیرمنتظره شخص برسانی که رهبری حزب دموکراتیک ایتالیا را نیز برعهده دارد، گفت پس از انتخاب رئیس جمهوری جدید از رهبری این حزب استعفا خواهد داد.

رای دهندگان که متشکل از 1007 عضو مجلس نمایندگان و سنای مجلس و نیز نمایندگان مناطق ایتالیا هستند صبح روز شنبه برای پنجمین دور به نامزدهای پیشنهادیشان برای پست ریاست جمهوری رای خواهند داد.

در چهارمین دور رای گیری، پس از پرودی، استفانو رودوتا با 213 و آناماریا کانچلیری با 78 رای به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

در این دور از رای گیری، جناح چپ میانه پییرلوئیجی برسانی به رومانو پرودی، جناح ماریو مونتی به آناماریا کانچِلیری، و جنبش اعتراضی پنج ستاره بپه گریلو به استفانو رودوتا رای داد اما جناح راست میانه برلوسکونی که نامزدی را معرفی نکرده بود منتظر دور بعدی ماند.

به این ترتیب به نظر می رسد که بن بست سیاسی موجود در ایتالیا کماکان ادامه داشته باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 380

به "ادامه بن بست سیاسی در ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "ادامه بن بست سیاسی در ایتالیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه بن بست سیاسی در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید