از ناهماهنگی هوا تا توزیع نشدن به موقع نفت سفید درعنبرآباد

به گزارش بارازعلی، چند روزی است که هوا در تمامی مناطق کشور سرد شده و توزیع نشدن به موقع نفت سفید در مناطقی که هنوز گازرسانی نشده اند، ایجاد مشکل نموده است.

از ناهماهنگی هوا تا توزیع نشدن به موقع نفت سفید درعنبرآباد

به گزارش خبرنگار از ، نزدیک شدن به فصل زمستان، بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور این روز ها باعث سردتر شدن هوا شده است، حتی استان هایی که این روز ها بارش چندانی ندارند نیز از سوز سرما بی نصیب نیستند.

مردم مناطقی که داری لوله کشی گاز هستند این روز ها سرما را در کنار بخاری های گرم سپری می نمایند و دیگر مسئله ای برای گرم کردن محیط خانه ها ندارند.

اما در این میان هنوز هستند مردمانی در گوشه و کنار کشور که گاز به این مناطق نرسیده و باید همچنان از روش قدیمی یعنی بخاری هایی که برای ما نوستالژی شده استفاده نمایند و دنبال پر کردن بشکه ها و گالن های مخصوص نفت و خالی کردن آن ها در چراغ های حرارتی نفت سوز باشند تا در این سوز و سرما، خانه آن ها گرم باشد و شب چله یا همان یلدای معروف سوز سرما مریضشان نکند.

یکی از مناطقی که در حال گاز سانی می باشد جنوب کرمان است و مردم این مناطق با توجه به اینکه هنوز نمی توانند از این نعمت خدا دادی بهره ببرند باید همچنان به روش قدیمی یعنی نفت منازلشان را گرم نمایند و حالا اگر نفت به موقع هم توزیع نگردد، واقعا سرما دراین شب های سرد آزار دهنده خواهد بود درست مانند اتفاقی که در برخی مناطق شهرستان عنبرآباد در جنوب کرمان افتاد.

محمدرضا یکی از مردم این شهرستان در خصوص نبود نفت گفت: مردم روز ها منتظرند تا سهمیه نفت را دریافت نمایند تابچه های کوچک که سرما خوردند در کنار بخاری های نفتی خودشان را گرم نمایند، اما هر بار که برای دریافت نفت مراجعه می کنیم وعده داده می گردد که بعدا می آوریم.

محمدرضا که خودش سرمای شدیدی خورده اضافه کرد: روز ها در این منطقه گرمسیر هوا آفتابی و خوب است، اما شب و صبح زود هوا سرد می گردد و منازلی که بزرگ هستند هم نمی توانند فقط با بخاری برقی گرم شوند و مصرف برق زیادی دارد که عده ای توان پرداخت آن را ندارند.

یکی از توزیع نمایندگان فرآورده های نفتی در شهر عنبرآباد در خصوص توزیع نشدن به موقع نفت گفت: من درخواست نفت داده ام و پروسه تحویل نفت طولانی و چند روز طول می کشد.

وی اضافه کرد: این طولانی بودن زمان تحویل و اینکه مجبور هستیم کالا برگ های نفت را جمع آوری ارسال و سپس نفت دریافت کنیم باعث نارضایتی مردم شده است.

وی توضیح داد: مردم به درب منازل ما مراجعه می نمایند و در خواست نفت دارند، ولی متاسفانه نمی توانیم جواب همه مردم را بدهیم.

اما سالاری رییس شرکت توزیع نفت شهرستان های جیرفت و عنبرآباد مشکل را از دیر اقدام کردن مردم برای زخیره سازی نفت عنوان می نماید و این که، چون این منطقه گرمسیر است مردم برای دریافت نفت تا سرد شدن هوا اقدام نمی نمایند و این امر باعث ایجاد مشکل می گردد.

وی درخصوص مشکل توزیع نفت هم گفت:سه توزیع نماینده نفت در شهرعنبرآباد وجود دارد و یک مرحله کالابرگ برای مناطق گرمسیر اعلام شده است.

رییس شرکت نفت شهرستان های جیرفت و عنبرآباد تاکید نمود: ما کمبودی در این زمینه نفت سفید نداریم.

سالاری با اعلام زمان دریافت نفت توسط سه نمایندگی شهری در عنبرآباد تاکید نمود: زمان دریافت ومیزان دریافت سهمیه نفت در سامانه ثبت است.

وی به عنوان مثال به نحوه تحویل نفت به فروشندگی شماره 7 شهر عنبرآباد اشاره نمود وگفت:این فروشندگی برای دریافت نفت سفید یازدهم درخواست داده و 12 همان ماه سوخت را تحویل گرفته است همچنین در سامانه 27 آبان درخواست و 4 آذرماه سوخت را تحویل گرفته است.

رییس شرکت نفت شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در خصوص وقفه چند روزه از زمان درخواست تا زمان تحویل که در سیستم نیز تعیین بود گفت: در خواست آخر ماه و شلوغی باعث این وقفه شده است.

وی تاکید نمود: فروشندگان همزمان با توزیع نفت به ثبت کالا برگ های دریافتی از مردم اقدام نمایند تا بتوانند به موقع نفت را دریافت نمایند.

سالاری توضیح داد: براساس اعلام شرکت ملی نفت و فرآورده های نفتی باید اول کالا برگ ها تحویل و سپس براساس میزان درخواست، نفت تحویل توزیع نمایندگان قرار بگیرد.

اما ملایی فرماندار شهرستان عنبرآباد با تایید مشکل به وجود آمده به دلیل توزیع نشدن به موقع نفت سفید و ایجاد نارضایتی مردم گفت: طی چند روز گذشته با رایزنی های صورت گرفته کوشش شده مشکل برطرف و سوخت رسانی تسریع گردد.

وی با اشاره به اینکه در توزیع نفت وقفه کوتاهی ایجاد شده بود توضیح داد:در خصوص نحوه توزیع نفت سفید با شرکت نفت مشکل داشتیم و هم اکنون این امر روال عادی دارد.

اما یک نکته در این میان وجود دارد و آن این است که اگر مردم به موقع اقدام به زخیره سازی ننمایند نباید مخازن کافی برای ذخیره نفت در منطقه وجود داشته باشد تا زمانی که هوا سرد شد و مردم اقدام به تهیه سوخت می نمایند ، معطل این امر نمانند که سوخت از مخازن شهید احمدی روشن کرمان بارگیری و به منطقه ارسال گردد فرایندی که ممکن است به دلایل مختلف دچار وقفه گردد و سرما با ما هماهنگ نباشد.

گزارش از حمیده یزدی نژاد ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 209

به "از ناهماهنگی هوا تا توزیع نشدن به موقع نفت سفید درعنبرآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ناهماهنگی هوا تا توزیع نشدن به موقع نفت سفید درعنبرآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید