استفاده از تست سریع کرونا در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها ممنوع شد

به گزارش بارازعلی، مدیر نظارت بر آزمایشگاه های تشخیص طبی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ممنوعیت استفاده از تست سریع covid-19 در بیمارستان ها و آزمایشگاه های تشخیص طبی اطلاع داد.

استفاده از تست سریع کرونا در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها ممنوع شد

به گزارش خبرنگاران از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر سید محمدرضا یثربی ضمن بیان این مطلب گفت: استفاده از تست سریع کرونا در بیمارستان ها و آزمایشگاه های تشخیص طبی ممنوع است و در این مراکز باید حتما از روش PCR استفاده گردد.

وی اعلام کرد: با شروع توزیع کیت سریع تشخیص کرونا در کشور، این تست فقط در پایگاه های سلامت و مراکز بهداشتی به منظور غربالگری استفاده می گردد و مردم به بیمارستان ها و آزمایشگاه های خصوصی و دولتی مراجعه نکنند.

یثربی تاکید نمود: با توجه به اینکه کاربرد مهم این تست برای غربالگری بیماری کرونا است. به همین دلیل استفاده از آن در مراکز درمانی لزومی نداشته و در صورت استفاده، تذکرات و برخوردهای قانونی از سوی معاونت درمان صورت می گیرد.

رییس اداره امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که پاسخ این تست ظرف مدت زمان 20 دقیقه تعیین می گردد، اضافه کرد: نتیجه منفی این آزمایش احتمال بیماری فعال را به طور کامل منتفی نمی کند و در صورت مثبت شدن، انجام آزمایش تاییدی تشخیص مولکولی خصوصا برای افراد علامت دار توصیه می گردد.

یثربی با بیان اینکه برای انجام این تست از نمونه نازوفانکس استفاده می گردد، تشخیص سریع در بیماران علامت دار مشکوک به ابتلا به ویروس کووید 19، تشخیص عفونت در افراد بی علامت که سابقه تماس با بیمار مبتلا به کووید 19 را داشته باشد (contact tracing) و آنالیز همه گیری مشکوک در اجتماعات کوچک را از مهمترین کاربردهای این تست برشمرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1585

به "استفاده از تست سریع کرونا در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از تست سریع کرونا در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید