اظهار نظر عجیب و غریب رئیس جمهور سابق آمریکا درباره سیاره زمین

به گزارش بارازعلی، رئیس جمهور سابق آمریکا در برلین در مورد وضعیت سیاره زمین اظهارنظر عجیبی را ارائه کرد.

اظهار نظر عجیب و غریب رئیس جمهور سابق آمریکا درباره سیاره زمین

به گزارش ، روز شنبه، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در برلین، تظاهرات جوانان دنیا که هر آدینه برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی (اقلیمی) برپا می گردد را ستود.

اوباما به بعضی جوانان حاضر در برلین گفت: هرچه بیشتر آغاز به خود بیانگری در سنین پایین کنید، بهتر است و اضافه نمود: بسیاری از جوانانی که هر آدینه تظاهرات می نمایند، در سن رأی دادن نیستند، آن ها برای رأی دادن بسیار جوان هستند، اما خود را بیان نموده و ابراز وجود می نمایند.

او گفت: شما اجازه نمی دهید که پدربزرگ و مادربزرگ تان موسیقی که گوش می کنید، یا لباس هایی که می پوشید را انتخاب نمایند، پس چرا اجازه می دهید تا تصمیم بگیرند که در چگونه دنیایی زندگی کنید؟

وی اضافه نمود: مبارزه با تغییرات آب و هوایی یک چالش وجودی به شمار می رود، و سیاره ای که روی آن زندگی می کنیم در معرض خطر است. هرگز پیروز نخواهیم شد اگر دست روی دست بگذاریم و منتظر دیگرانی باشیم که کاری انجام دهند.

اوباما از روز پنجشنبه با هدف تبلیغ مؤسسه خود به آلمان رفته است و در اواخر سال 2015 میلادی تفاهم نامه آب و هوایی پاریس را امضا کرد و دونالد ترامپ در ژوئن سال 2015 میلادی از آن کنار کشید.

لازم به ذکر است، به همین دلیل در روز هفتم آوریل، ده ها هزار تن در شهرهای سوئیس تظاهرات نموده و خواهان تدابیری جهت مقابله با تغییرات آب و هوایی شدند. تظاهر نمایندگان در لوزان سوئیس و در مقابل ساختمان تاریخی رومین، درختی به نام درخت رؤیاها کاشتند تا پیرامون آن گِرد آمده و تحصّن نمایند.

تغییرات آب و هوایی (Climate Change) تغییر در ویژگی های آماری سیستم آب و هوایی است که طی حداقل سه دهه (30 سال) رخ می دهد. این تغییرات در اقیانوس ها، خشکی ها و تخته های یخ اتفاق می افتد و اسباب طبیعی و انسانی در ایجاد تغییرات آب و هوایی دخیل هستند از جمله: سوزاندن سوخت های فسیلی برای فراوری برق و حمل و نقل و کارخانه هایی که موجب آلودگی اتمسفر می شوند.

منبع:تابناک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 282

به "اظهار نظر عجیب و غریب رئیس جمهور سابق آمریکا درباره سیاره زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهار نظر عجیب و غریب رئیس جمهور سابق آمریکا درباره سیاره زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید