اعتبارات ویژه مستندسازی و توانمندسازی جوامع محلی بسیار اندک است

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، مهدی رجبی زاده گفت: پروژه ها و فعالیت های آبخیزداری از اعتبارات صندوق توسعه ملی، بخاطر جامع بودن و گستردگی آن در تمامی حوزه های کاری بسیار ارزشمند هستند.

اعتبارات ویژه مستندسازی و توانمندسازی جوامع محلی بسیار اندک است

رجبی زاده توضیح داد: دو پروژه توانمندسازی جوامع محلی و مستندسازی فعالیت ها، از پروژه های خوب و تأثیرگذار هستند که همراه با کارهای سازه ای و فیزیکی پروژه در حال اجرا هستند .

وی گفت: باید از این فرصت ایجاد شده در راستای فرهنگ سازی منابع طبیعی و اشاعه و ارتقا آن حداکثر بهره را برد .

رجبی زاده گفت: اختصاص یک درصد از اعتبارات اختصاص داده شده، به مستندسازی و توانمندسازی جوامع محلی، بسیار اندک است و اگر اعتبارات بیشتری به این دو بخش داده شده بود، کارهای فرهنگی بیشتری می شد انجام داد.

در ادامه این نشست مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: استان کرمان، پیشرو و الگو در توانمندسازی جوامع محلی است.

وحید جعفریان اضافه کرد: کرمانی ها، کارهای مشارکتی را خوب می پذیرند و الگوی مشارکت پذیری آنها به عنوان یک درس به دیگر استان ها قابل تعمیم دادن است.

وی توضیح داد: آموزش، ترویج و مشارکت مردم در پروژه ها، از ارکان توسعه پایدار هستند .

جعفریان گفت: صندلی آموزش در آموزه های دینی و ملی ما صندلیی خاص بوده و به آن توصیه شده است و رویکرد و نگاه ما به مسائل منابع طبیعی، باید همواره بر آموزش، ترویج و فرهنگ سازی راسخ باشد

وی خطاب به رابطان دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کرمان گفت: راه قهریه و خصوصی سازی در منابع طبیعی، راه درستی نیست و باید مشارکت مردم و توجه به جوامع محلی را سرلوحه امور قرار بدهیم.

وی بیان داشت: استان کرمان در حوزه توانمندسازی جوامع محلی، یکی از استان های پیشرو و الگو در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است و کرمانی ها کار مشارکتی را خیلی خوب می پذیرند و به همین خاطر می توانیم موضوعاتی را به عنوان درس از این استان به سایر استان ها تعمیم بدهیم.

وی توضیح داد: سند راهبردی آموزش، ترویج و مشارکت مردمی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مراحل پایانی تدوین خود را می گذراند و تدوین نهایی این سند، در آینده نقشه راه ما خواهد بود.

معاون روابط عمومی و امور بین الملل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه این جلسه گفت: روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان کرمان یکی از بهترین ها در مستند سازی پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بوده است.

رضا نیکدخت با بیان این مطلب گفت: خروجی و محصولات متعددی در رابطه با مستندسازی پروژه های آبخیزداری از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان کرمان به دست ما می رسد که قابل تقدیر است.

وی بیان داشت: راه های ارتباطی و اطلاع رسانی، متنوع و هدفمندتر شده اند و روابط عمومی ها باید بروز و به هنگام باشند و اخبار و فعالیت ها را فوری و در اسرع وقت اطلاع رسانی نمایند.

معاون روابط عمومی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور توضیح داد: ما باید در زمینه های گوناگون فراوری محتوا داشته باشیم و در اختیار سازمان های مردم نهاد و دیگر تشکل ها و جراید بگذاریم.

نیکدخت گفت: ما بدون مشارکت مردم و ارتباط گسترده نمی توانیم کار کنیم و باید همراهی و مشارکت مردم را داشته باشیم.

وی بیان داشت: خوشبختانه سند راهبردی روابط عمومی تهیه و ابلاغ شده و تمامی برنامه های ارتباطی سازمان در قالب این سند دیده شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تهیه بولتن اختصاصی برای فعالیت های انجام شده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، شاهد ارتباط بیشتر با اهالی حوزه ها و جوامع محلی و افکارعمومی جامعه باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 215

به "اعتبارات ویژه مستندسازی و توانمندسازی جوامع محلی بسیار اندک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتبارات ویژه مستندسازی و توانمندسازی جوامع محلی بسیار اندک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید