اعتراضات خیابانی در گرجستان، معترضین خواهان برگزاری انتخابات شدند

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، نمایندگان گروه های معترض و طرفداران آنها در گرجستان در اعتراض به بازداشت رهبر حزب جنبش اتحاد ملی از احزاب مخالف دولت این کشور، دست به اعتراضات خیابانی زدند.

اعتراضات خیابانی در گرجستان، معترضین خواهان برگزاری انتخابات شدند

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

پیشتر گیگا بوکریا معاون اول سابق وزیر خارجه گرجستان و نینو بورجانادزه رئیس پیشین مجلس گرجستان از طرفداران خود خواسته بودند تا در اعتراض به بازداشت نیکا ملیا رهبر حزب جنبش اتحاد ملی به خیابان آمده و خواهان برگزاری انتخابات جدید در این کشور شوند.

در همین رابطه، کاتیا دکانویدزه از رهبران معترضین و رئیس سابق پلیس ملی اوکراین در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: ما میدان را رها نخواهیم کرد و تا آخر پای نیکا، اپوزیسیون، آزادی و استقلال ایستاده ایم. هیچکس نمی تواند ما را به گذشته بازگرداند.

گفتنی است، سالومه زورابیشویلی رئیس جمهور گرجستان امروز سه شنبه با صدور فرمانی ایراکلی گاریباشویلی را به سمت نخست وزیری این کشور منصوب کرد.

مجلس گرجستان روز گذشته به گاریباشویلی رأی اعتماد داده بود.

گاریباشویلی پیش از این وزیر دفاع گرجستان بود و این برای دومین است که به سمت نخست وزیر منصوب می گردد. وی برای نخستین بار در سالهای 2013 تا 2015 میلادی این سمت را عهده دار شده بود.

دلیل انتخاب وی به این سمت، استعفای گئورگیا گاخاریا از این سمت است. گاخاریا هفته گذشته از سمت نخست وزیری گرجستان کناره گیری نموده بود.

دلیل این کناره گیری، مخالفت گاخاریا با بازداشت نیکا ملیا رهبر حزب جنبش اتحاد ملی بود که از مخالفان دولت فعلی این کشور محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1688

به "اعتراضات خیابانی در گرجستان، معترضین خواهان برگزاری انتخابات شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات خیابانی در گرجستان، معترضین خواهان برگزاری انتخابات شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید