افزایش 16 درصدی معاینه فنی در پایتخت، نوبت دهی اینترنتی از طریق تهران من

به گزارش بارازعلی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از افزایش 16 درصدی معاینه فنی در اردیبهشت خبر داد.

افزایش 16 درصدی معاینه فنی در پایتخت، نوبت دهی اینترنتی از طریق تهران من

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو های شهر تهران، درباره میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی تهران در اردیبهشت امسال گفت: میزان مراجعات در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال پیش 16 درصد افزایش یافته و روزانه 7500 خودرو معاینه فنی آن ها در تهران اجرا شده است.

وی افزود: با توجه به تعطیلات عید فطر ازدحام ویژه ای در روز های گذشته در مراکز معاینه فنی تهران وجود نداشته و امیدواریم این پراکندگی مراجعات همچنان ادامه داشته باشد و با ازدحام جمعیت روبرو نشویم.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو های شهر تهران ادامه داد: از ابتدای سال تا سرانجام اردیبهشت 280 هزار دستگاه خودرو معاینه فنی آن ها در پایتخت اجرا شده که از این تعداد 201 هزار خودرو معاینه فنی آن ها مربوط به مراجعه اول بوده که 18 درصد از این موارد در آزمون آلایندگی گاز های خروجی از اگزوز مردود شدند.

مقدم گفت: همچنین 11 درصد از خودرو ها در آزمون همراستایی چرخ ها، 4 درصد در آزمون کمک فنر، 14 درصد در تست ترمز و 16 درصد در عیوب ظاهری مردود شده اند و در مجموع 39 درصد از خودرو ها به علت نقص معاینه فنی پیروز به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشدند.

وی اعلام کرد: شهر تهران دارای 56 خط معاینه فنی ویژه خودرو های سبک در 17 مرکز معاینه فنی ثابت و 8 واحد سیار تک خطه است. همچنین سه مرکز معاینه فنی تک خطه مختص خودرو های سنگین وجود دارد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو های شهر تهران گفت: به زودی فاز توسعه کیفی سامانه نوبت دهی آنلاین در مراکز معاینه فنی تهران با هدف تسهیل و ایجاد دسترسی بهتر انجام خواهد شد.

مقدم گفت: این اقدام بر اساس تفاهم اجرا شده با سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران اجرایی خواهد شد و به زودی شهروندان می توانند از طریق سامانه تهران من از سیستم نوبت دهی مراکز معاینه فنی استفاده کنند.

وی ادامه داد: روش دسترسی به سیستم نوبت دهی برخط برای مراکز معاینه فنی تهران به جز واحد های سیار راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو های شهر تهران گفت: در حال حاضر استفاده از سیستم نوبت دهی تنها در 8 مرکز دماوند، چمران، آبشناسان، نیایش، شقایق، الغدیر، سراج و بیهقی انجام می گیرد که این مراکز دارای 32 خط معاینه فنی هستند.

مقدم اعلام کرد: علیرغم اطلاع رسانی ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو های تهران برای استفاده از سیستم نوبت دهی آنلاین تنها 40 درصد از ظرفیت نوبت دهی آنلاین مراکز فنی اشغال شده است.

وی گفت: در صورت استقبال 70 درصدی شهروندان از این سیستم نوبت دهی، برخی از مراکز معاینه فنی در تهران به صورت مداوم به سیستم نوبت دهی اختصاص داده خواهد شد تا مردم با سهولت بیشتر و در زمان کمتر معاینه فنی خودرو های خود را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1263

به "افزایش 16 درصدی معاینه فنی در پایتخت، نوبت دهی اینترنتی از طریق تهران من" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 16 درصدی معاینه فنی در پایتخت، نوبت دهی اینترنتی از طریق تهران من"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید