امضای قانون افزایش حمایت از تایوان در آمریکا، واکنش تند پکن را برانگیخت

به گزارش بارازعلی، دولت چین در واکنش به تصویب لایحه افزایش حمایت از تایوان در آمریکا گفت، واشنگتن درصورت عدم تصحیح این اشتباه با واکنش قاطع پکن روبرو خواهد شد.

امضای قانون افزایش حمایت از تایوان در آمریکا، واکنش تند پکن را برانگیخت

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از آن که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، لایحه افزایش حمایت از تایوان را به تصویب رساند، با واکنش تند چین روبرو شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این لایحه که روز پنجشنبه توسط ترامپ به قانون تبدیل شد، از وزارت امور خارجه می خواهد که گام های برداشته شده در راستای تقویت روابط میان آمریکا و تایوان را به کنگره گزارش کند.

همچنین از این وزارتخانه خواهد خواست، روابط خود را با کشورهایی که به دنیال تضعیف امنیت و پیشرفت تایوان هستند، تغییر دهد.

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز آدینه در پاسخ به این اقدام آمریکا گفت چنین لایحه ای برخلاف قوانین بین المللی است و دخالت آشکار واشگنتن در امور داخلی چین محسوب می گردد.

شوانگ گفت: از آمریکا می خواهیم اشتباه خود را تصحیح کند و این قانون را عملی نکند و مانع از توسعه روابط میان چین و دیگر کشورها نگردد. در غیر این صورت بدون شک با پاسخ قاطع چین روبرو خواهد شد.

چین، تایوان را بخشی از خاک کشور خود می داند و خواهان برقراری سیستم یک کشور، دو نظام در این منطقه است اما آمریکا با حمایت از دولت ضد چینی حاکم در تایوان کوشش می نماید مانع از رسیدن پکن به این هدف گردد.

آمریکا فاقد روابط رسمی با تایوان است اما کوشش می نماید با فروش تسلیحات و تصویب قوانین مختلف، اختلافات این منطقه با پکن را افزایش دهد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1109

به "امضای قانون افزایش حمایت از تایوان در آمریکا، واکنش تند پکن را برانگیخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای قانون افزایش حمایت از تایوان در آمریکا، واکنش تند پکن را برانگیخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید