ایالات متحده تحریمهای علیه هواوی را در سال 2020 گسترش خواهد داد

به گزارش بارازعلی، ایالات متحده در تلاش است دامنه تحریمهای علیه هواوی را در سال 2020 گسترده تر کند. وزیر بازرگانی ایالات متحده؛ ویلبور راس به بلومبرگ فاش کرد که دولت این کشور روی قوانین جدیدی کار می کند که هدف آن محدود کردن هر چه بیشتر درهای فناوری علیه ایالات متحده است.

ایالات متحده تحریمهای علیه هواوی را در سال 2020 گسترش خواهد داد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روزها حدود 35٪ از فعالیتهای شرکت هواوی در ایالات متحده انجام می شود. اما طبق گزارش های جدید، آمریکا به دنبال کاهش این رقم به 10٪ یا کمتر است و تعداد شرکت های مستقر در آمریکا که مجاز به تجارت با هواوی هستند نیز به شدت محدود می شود.

براساس این گزارش ، دولت آمریکا مشغول کار روی آیین نامه ای است که می تواند محصولات هواوی را که در آمریکا طراحی شده و در خارج از آن ساخته می شود ، محدود کند و دامنه این ممنوعیت را حتی بیشتر گسترش دهد. گروههای تولید و سازندگان قطعات نیمه هادی ایالات متحده خاطرنشان کرده اند که حذف کامل مبادلات کالاهای آمریکایی با هواوی می تواند بی نتیجه باشد زیرا هواوی احتمالاً فناوری جایگزینی را از ارائه دهندگان غیر آمریکایی جایگزین می کند. نگرانی دیگر این است که چین می تواند با بستن کل بازار چین به روی شرکت های آمریکایی تلافی کند. بازار چین بزرگترین بازار فناوری در جهان است و در حال حاضر توسط اپل و سایر سازندگان قدرتمند بازار دنبال می شود.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 937

به "ایالات متحده تحریمهای علیه هواوی را در سال 2020 گسترش خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایالات متحده تحریمهای علیه هواوی را در سال 2020 گسترش خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید