ایلان ماسک با کمک اسپیس ایکس تاثیر آنتی بادی بر ویروس کرونا را می سنجد

به گزارش بارازعلی، اسپیس ایکس، کمپانی اکتشافات فضایی ایلان ماسک، مدتی است که از کارمندان خود برای مطالعه روی آنتی بادی ویروس کرونا استفاده می کند. نتیجه این مطالعات به صورت عمومی در Nature Communications منتشر شده و نام ایلان ماسک نیز به عنوان یکی از نویسنده های این مقاله ذکر شده است.

ایلان ماسک با کمک اسپیس ایکس تاثیر آنتی بادی بر ویروس کرونا را می سنجد

در فرایند این تحقیق، اسپیس ایکس با ارسال ایمیلی به کارمندانش از آن ها خواسته است داوطلبانه در این پروژه مطالعاتی درباره بررسی تاثیر آنتی بادی در ایجاد ایمنی در مقابل کووید 19 مشارکت کنند. پس از این درخواست، 4300 نفر از کارمندان داوطلبانه به این تحقیق پیوستند تا نمونه هایی از خون خود را برای آزمایش آنتی بادی ها در اختیار محققان قرار دهند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، ماسک و انیل منون، مدیر پزشکی ارشد اسپیس ایکس، در همکاری با پزشکان متعدد و دانشمندان این تحقیق را طراحی کرده اند.

نتایج منتشر شده شامل داده های جمع آوری شده از ماه آوریل (زمان آغاز تست ها) تا ژوئن است، اما تست های معمول همچنان در حال انجام است. این تحقیق درباره تلاش ها برای نحوه فعالیت ویروس کووید 19 و اینکه آیا تعداد مشخصی آنتی بادی برای رسیدن به سطح ایمنی در بدن نیاز است، اطلاعات بیشتری ارائه می کند.

یافته های این مطالعه نشان داده افرادی که فقط نشانه های خفیف بیماری را داشته اند آنتی بادی های کمتری تولید کرده اند که به این معنی است که احتمالا آن ها شانس کمتری برای کسب ایمنی بلند مدت در مقابل ویروس دارند و می توانند دوباره مبتلا شوند.

محققانی که همچنان در حال مطالعه این موضوع هستند در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفته اند که تا کنون مواردی از ابتلای مجدد را در نمونه های اهدا شده از سوی کارمندان مشاهده کرده اند که پیش از این میزان آنتی بادی پایینی در آن ها یافت شده بود.

دکتر گالیت آلتر، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد و یکی از محققان این پروژه، در این مصاحبه اعلام کرده است:

دانشمندان همچنان در حال تحقیق بر روی این مسئله هستند که آیا ابتلا به کووید 19 می تواند ایمنی طولانی مدت را در مقابل ویروس کرونا ایجاد کند.

  • 6 پرسش کلیدی درباره پیشرفت اخیر دانشمندان در تولید واکسن کرونا

دکتر آلتر در ادامه سخنان خود به علاقه شخصی ایلان ماسک به این تحقیقات اشاره و اظهار داشت که مدیر عامل اسپیس ایکس از محققان خواسته تا او و مدیران رده بالای شرکت را در جریان خلاصه نتایج نحوه کار واکسن ها و آنتی بادی ها قرار دهند.

اسپیس ایکس در طول دوران همه گیری کووید 19 پیروز شد تجهیزات پزشکی را که قبل از پاندمی کرونا در اختیار داشت با تغییر کاربری در اختیار بیمارستان ها قرار دهد و نیروهای کارآموز بیمارستان های اطراف را برای دریافت نمونه خون داوطلبان به خدمت گرفت تا سریع تر به درمان این بیماری کمک کرده باشد.

از میان 4300 داوطلبی که خون خود را برای آزمایش در اختیار محققان قرار دادند، تست ابتلا به کرونای 120 نفر مثبت بود. خون این افراد با دقت بالایی مورد آزمایش قرار گرفت تا میزان آنتی بادی تولید شده آن ها مشخص شود. حدود 61 درصد از این 120 نفر هیچ علامتی از علائم رایج ابتلا به کرونا را نداشتند.

از میان 120 نمونه قوی، 92 درصد را مردان تشکیل دادند و میانگین سنی این جامعه آماری 31 سال بود. جامعه بزرگتری نیز وجود داشت که 84 درصد آن مرد بودند و میانگین سنی شان 32 سال بود. البته رده سنی این جمعیت از 18 تا 71 سال متغیر بود.

البته رابطه ایلان ماسک و کرونا بسیار عجیب است. در ماه نوامبر 2020، تست کرونای آقای مدیر عامل مثبت شد و او نیز این بیماری را تجربه کرد. این میلیاردر معروف در نخستین ماه های همه گیری ویروس نسبت به قرنطینه و اعمال محدودیت ها اعتراض کرد و آن را عملی فاشیستی توصیف کرد.

حتی در بازه ای، برخلاف مقررات قرنطینه سراسری، از بازگشایی کارخانه تسلا در آلمدا کانتی کالیفرنیا خبر داد که پس از آن تست کرونای چند کارگر مثبت شد.

منبع: Business Insider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1733

به "ایلان ماسک با کمک اسپیس ایکس تاثیر آنتی بادی بر ویروس کرونا را می سنجد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک با کمک اسپیس ایکس تاثیر آنتی بادی بر ویروس کرونا را می سنجد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید