برخورد قاطع با متهمان بین المللی در دستورکار پلیس ایران و ترکیه

به گزارش بارازعلی، رئیس پلیس بین الملل ناجا در نشست ویدئو کنفرانسی با رئیس اینترپل ترکیه بر ارتقای سطح همکاری های مشترک و لزوم برخورد قاطع با متهمان بین المللی تاکید نمود.

برخورد قاطع با متهمان بین المللی در دستورکار پلیس ایران و ترکیه

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سردار هادی شیرزادرئیس پلیس بین الملل ناجا با لطفی چیچکرئیس اینترپل ترکیه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور افسران رابط پلیس های دو کشور تبادل نظر کردند.

سردار شیرزاد در ابتدای ملاقات ویدئو کنفرانسی، ضمن اشاره به همسایگی جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکیه گفت: روابط میان پلیس جمهوری اسلامی ایران و پلیس ترکیه حسنه است و طی سال های اخیر شاهد تعاملات پلیسی مطلوبی میان دو کشور بوده ایم.

وی اضافه نمود: پلیس بین الملل ناجا، با اقتدار، هوشمندی و حرفه ای گرایی به دنبال انجام مأموریت های محوله و توسعه روابط پلیسی دیپلماسی برای برخورد قاطعانه با متهمان بین المللی است.

سردار شیرزاد ادامه داد: امروز با تهدیدات و آسیب های مختلفی روبرو هستیم و یکی از راه چاره های عبور از مسائل و معضلات، تقویت تعاملات و همکاری های مشترک است و در این میان جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکیه همکاری های مشترکی در حوزه پلیسی و انتظامی دارد.

وی با تأکید بر لزوم تقویت تعاملات میان دو کشور ادامه داد: برخورد با جرایم سازمان یافته، مقابله با قاچاق کالا، مبارزه با مواد مخدر، مقابله با گروهک های تروریستی و قاچاق انسان می تواند محور فعالیت های مشترک دو کشور ایران و ترکیه باشد.

در ادامه این تبادل نظر رئیس اینترپل ترکیه با اشاره به مرز مشترک دو کشور خاطر نشان کرد: پلیس ترکیه نیز خواستار برخورد با متهمان بین المللی بوده و در این راستا آماده هرگونه همکاری با پلیس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی ضمن اشاره به ضرورت شناخت محور های مشترک با هدف برخورد قاطعانه با متهمان بین المللی گفت: تقویت همکاری ها در راستای مبارزه با جرایم سازمان یافته می تواند بستری مناسب برای استرداد متهمان تحت تعقیب بین المللی هر دو کشور باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1640

به "برخورد قاطع با متهمان بین المللی در دستورکار پلیس ایران و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد قاطع با متهمان بین المللی در دستورکار پلیس ایران و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید