برخورد قطار مسافری و باری در قزوین، 20 مسافر مصدوم شدند

به گزارش بارازعلی، مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: قطار مسافری رشت به مشهد در برخورد با یک قطار باری در ایستگاه یزده رود تاکستان دچار حادثه شد.

برخورد قطار مسافری و باری در قزوین، 20 مسافر مصدوم شدند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگارانقدرت الله مهدی خانی با بیان جزئیات برخورد دو قطار در نیکویه تاکستان گفت: دقایقی قبل قطار مسافری رشت به مشهد با قطار باری تهران به شمال در ایستگاه یزده رود نیکویه تاکستان برخورد کرد و دچار سانحه شد.

وی با بیان اینکه براثر برخورد دو قطار در محدوده نیکویه در راستا راه آهن تاکستان به سمت رشت 20 نفر مصدوم شدند، افزود: قطار مسافری گیلان به مشهد بعد از ایستگاه یزده رود نیکویه تاکستان از ریل خارج می گردد و با قطار باربری برخورد می نماید.

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه از 20 مسافر مصدوم این حادثه، 15 نفر، سرپایی درمان شدند و احتمالا پنج نفر به بیمارستان اعزام خواهند شد، توضیح داد: خوشبختانه در این حادثه، مصدوم بدحال که احتیاج به انتقال به بیمارستان داشته باشد نداشته ایم، ولی همچنان نیرو های ما در صحنه حضور دارند.

وی درباره میزان خسارت این حادثه گفت: قطار باری واژگون و از ریل خارج شده و خسارت زیادی دیده است، اما قطاری مسافری خسارت چندانی ندیده و شاید تا ساعتی دیگر روی ریل قرار گیرد و ادامه راستا دهد.

به گفته مهدیخانی بر اثر بی احتیاطی سوزن بان، این دو قطار با هم برخورد می نمایند و علت دقیق حادثه هنوز تعیین نشده است.

معاون امور مسافری راه آهن کشور نیز درباره جزئیات حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه راه آهن کوهین گفت: قطار در ایستگاه کوهین، پس از ورود به خط فرعی با واگنی که روی خط متوقف شده بود برخورد می نماید و در این حادثه خوشبختانه کسی آسیب ندید.

جزئیات جدیدتر از برخورد قطار مسافری و باری در قزوین

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین گفت: واژگونی 2 واگن یک قطار باربری در نزدیکی روستای نیکویه از توابع شهرستان تاکستان در استان قزوین 5 مصدوم و زخمی بر جای گذاشت.

سهیل سلطانی در مصاحبه با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه در ساعت 19 و 23 دقیقه امروز (چهارشنبه شب) 2 واگن یک قطار باری در محدوده شهرستان تاکستان واژگون و از ریل خارج شده است، گفت: واژگونی 2 واگن یک قطار باربری در نزدیکی روستای نیکویه از توابع شهرستان تاکستان در استان قزوین 5 مصدوم و زخمی بر جای گذاشت.

وی علت حادثه را انحراف 2 واگن واژگون شده از ریل و راستا حرکت دانست و افزود: این قطار که از ایستگاه قطار تاکستان به سمت شهرستان رشت در حرکت بوده که 2 واگن آن به دلیل ناپایدار بودن از راستا منحرف و خارج شده و در نهایت واژگون می شوند که سبب مصدومیت 5 نفر از خدمه و مسافران قطار می گردد.

سلطانی با ذکر اینکه برای آنالیز ابعاد و علل حادثه 8 دستگاه خودروی عظیم و کوچک آمبولانس با ظرفیت حمل 30 بیمار به محل حادثه اعزام کردیم، ادامه داد: البته میزان مصدومیت های جزئی و سطحی بوده و خبری از مصدومان با حال جسمی وخیم و خطرناک نیست.

رئیس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان یادآور شد: ضمن اینکه قطار مورد حادثه بدون 2 واگن واژگون شده خود دوباره به راه می افتد و به راستا خود به سمت شهر رشت ادامه خواهد داد و پیش بینی ما این است که هیچ خطری این قطار و خدمه آن را تهدید نخواهد کرد.

سلطانی افزود: علت اصلی انحراف 2 واگن یادشده در دست آنالیز است؛ ولی احتمال می دهیم که سرعت بیش از حد قطار و اتصال ضعیف 2 واگن واژگون شده به سایر واگن ها دلیل ایجاد این حادثه باشد؛ بنابراین پرسنل کنترل نماینده ایمنی قطار های باربری و مسافربری باید با دقت بیشتری این نکات را در قطار های ما آنالیز نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1553

به "برخورد قطار مسافری و باری در قزوین، 20 مسافر مصدوم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد قطار مسافری و باری در قزوین، 20 مسافر مصدوم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید