بغداد: کمیته های تخصصی مشترک، نیاز عراق به نیروهای خارجی را بررسی می کنند

به گزارش بارازعلی، رئیس هیئت مذاکره کننده عراق خبر داد که کمیته های تخصصی مشترکی درباره همکاری امنیتی و نظامی بین 2 کشور تشکیل شده که میزان نیازمندی عراق به نیروهای خارجی به ویژه نیروهای آمریکایی را بررسی می کنند.

بغداد: کمیته های تخصصی مشترک، نیاز عراق به نیروهای خارجی را بررسی می کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالکریم هاشم معاون وزیر امور خارجه عراق و رئیس هیأت مذاکره کننده این کشور در مذاکرات با آمریکا به تشریح این مذاکرات پرداخت.

هاشم به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که در جریان توافق راهبردی با آمریکا، هفت مسئله بحث و بررسی شد که شامل فرهنگ، آموزش، بهداشت، دارایی، اقتصاد و مسائل امنیتی و نظامی است.

وی تأکید کرد که همه این مسائل مربوط به زندگی مدنی است و عراق نیز در شرایط کنونی به کمک اقتصادی و اقتصادی نیاز دارد.

این مسئول عراقی همچنین خبر داد که کمیته های تخصصی مشترکی درباره همکاری امنیتی و نظامی بین دو کشور تشکیل شده که میزان نیازمندی عراق به نیروهای خارجی به ویژه نیروهای آمریکایی را بررسی می کند.

هاشم تأکید کرد، بیانیه مشترک گفت وگوی راهبردی با آمریکا، بر کاهش نیروهای خارجی در عراق تأکید دارد.

وی شرح داد، در حال حاضر، نیروهای خارجی در عراق کاهش چشمگیری یافته اند و شرایط امنیتی و برآورد نظامیان عراق، تکلیف نیروهای خارجی باقیمانده را مشخص خواهد کرد.

در همین ارتباط، شماری از نمایندگان مجلس عراق بار دیگر بر لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از خاک این کشور تأکید کردند.

حامد الموسوی نماینده ائتلاف الفتح گفت که نظامیان تروریست آمریکایی، اشغالگر هستند و مرجعیت عالی دینی در نجف اشرف و تمامی مراجع دینی دیگر، به صورت قاطع، مخالف حضور آمریکاییها در عراق هستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد که حضور آمریکاییها از سوی ملت عراق، باطل و غیر قابل پذیرش است و تا زمانی که از عراق خارج نشوند، روابط طبیعی و درستی نمی توان با آنان برقرار کرد.

بدر صائغ عضو کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق هم گفت که هیئت مذاکره کننده عراق باید بداند که تصمیم اخراج نظامیان خارجی از جمله نظامیان آمریکا از کشور، اتخاذ شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1292

به "بغداد: کمیته های تخصصی مشترک، نیاز عراق به نیروهای خارجی را بررسی می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بغداد: کمیته های تخصصی مشترک، نیاز عراق به نیروهای خارجی را بررسی می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید