تور ارمنستان ارزان: بیانیه سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان

به گزارش بارازعلی، خبرگزاری خبرنگاران- سه کشور در خصوص احیای همه پیوند های مالی بحث و تعهد خود را برای تضمین ثبات، امنیت و توسعه مالی در قفقاز جنوبی اعلام کردند.

تور ارمنستان ارزان: بیانیه سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریپورت از باکو، بیانیه همکاری بین روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان به امضاء سران این کشورها رسید. این گزارش می افزاید الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در انتها ملاقات سه جانبه بیانیه ای همکاری امضا کردند. در بیانیه سوچی آمده است: ما روسای سه کشور جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه امروز 26 نوامبر 2021 در سوچی ملاقات و بر سر آتش بس کامل در موضوع مناقشه قره باغ به توافق رسیدیم. در این بیانیه آمده است: ما سه کشور بعلاوه درباره اجرای بیانیه 9 نوامبر 2020 و بیانیه 11 ژانویه 2021 در خصوص احیای همه پیوند های مالی و حمل و نقل در منطقه بحث کردیم و تعهد خود را به پایبندی مداوم و تزلزل ناپذیر به همه مفاد اعلامیه های 9 نوامبر 2020 و 11 ژانویه 2021 برای تضمین ثبات، امنیت و توسعه مالی در قفقاز جنوبی اعلام می کنیم و توافق کردیم که کوشش های مشترک خود را برای حل و فصل مسائل ناشی از این دو بیانیه در سریعترین زمان قوت بخشیم.

در ادامه بیانیه آمده است: سه کشور امضا کننده بیانیه سوچی با تاکید بر مشخص حدود مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کردند؛ ما توافق کردیم، برای افزایش سطح ثبات و امنیت در مرز ها، کمیسیون دوجانبه را، با رایزنی های روسیه، برای مشخص حدود مرز های بین المللی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان ایجاد کنیم. در بیانیه سوچی با اشاره به اهمیت همکاری های مالی در منطقه در بستر حمل و نقل آمده است؛ با استفاده از ظرفیت ارتباطات حمل و نقلی بر لزوم اجرای سریع طرح های ویژه برای برقراری این ارتباطات تاکید می گردد. در انتها، روسیه اعلام می نماید، یاری های لازم را برای عادی سازی روابط میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، برای ایجاد فضای اعتماد و حسن همجواری در این کشور ها ادامه خواهد داد.

درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از 6 مهرماه سال گذشته شروع و در آبان همان سال با میانجیگری روسیه و امضای توافقتامه میان رؤسای جمهوری روسیه و جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان به انتها رسید. توافقنامه دو کشور در 9 بند در دهم نوامبر 2020 میلادی به امضا رسید و مهمترین آن ها تعهد ارمنستان به خروج از منطقه ها اشغالی جمهوری آذربایجان و ایجاد گذرگاه ارتباطی است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2191

به "تور ارمنستان ارزان: بیانیه سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: بیانیه سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید