بی نیازی از واردات فرآورده های پیشرفته دارویی به همت 402 شرکت دانش بنیان

به گزارش بارازعلی، شعار خودکفایی کشور زمانی ثمر می دهد که به تولیدات داخلی بها داده گردد و با باور به توانمندی های داخلی، دست از وابستگی به بازار واردات بکشیم. اتفاقی که به دست متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان میسر شده است.

بی نیازی از واردات فرآورده های پیشرفته دارویی به همت 402 شرکت دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت هایی که با به کارگیری توانمندی های دانشی و تخصصی خود توانسته اند بخش بزرگی از نیازهای داخلی را تامین و با ورود به عرصه های مختلف فناورانه، به توسعه علمی و مالی کشور یاری نمایند. یکی از این حوزه های راهبردی که بومی سازی آن بسیار اهمیت دارد، دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان است.

میدانی بکر با بازاری وسیع که پیش از این چرخش مالی آن به واردات وابسته بود اما در چند سال اخیر با ورود شرکت های دانش بنیان به این حوزه، تامین نیازها به متخصصان داخلی سپرده شد تا با استفاده از توان دانشی خود، زمینه خودکفایی کشور در این زمینه را فراهم نمایند.

این کار با حمایت مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 301 شرکت دانش بنیان نوع 2، 89 شرکت دانش بنیان نوع 1 و 12 شرکت دانش بنیان نوع 3 فرایند پرشتاب تری گرفته است. محصولاتی چون سیستم های میزان گیری هسته ای، قرص، کپسول، شربت، اسانس، عصاره و بسته بندی دمنوش گیاهان میوه ای، مکمل دارویی ضد سرطان به دست آمده از شیر، گوشت و شیر غنی شده با ایزومرهای مختلف ضد سرطان و دوف پروبیوتیک، داروی خوراکی شیمی درمانی، طراحی و ساخت و فراوری تجهیزات و لوازم پزشکی و بیمارستانی و آزمایشگاهی و طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات در مقیاس میکرو و نانو و غیره از جمله این فراوریات هستند.

نوآوری های پزشکی برای برطرف شکاف های موجود بسیار مهم است و بازارهای نوظهور، فرصتی بی نظیر برای بهره گیری از نوآوری های پزشکی و سرمایه گذاری در مدل های نوین ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی و سلامت به شمار می آیند. استفاده درست از این نوآوری ها و توانمندی ها به همت مدیران و بخش های دولتی برمی شود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2192

به "بی نیازی از واردات فرآورده های پیشرفته دارویی به همت 402 شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی نیازی از واردات فرآورده های پیشرفته دارویی به همت 402 شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید