تاثیر تحریم مواد غذایی اروپایی توسط روسیه بر اقتصاد انگلیس

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: یک اقتصاددان انگلیسی تاکید نمود: تحریم های اعمال شده از سوی روسیه بر واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی از اتحادیه اروپا و آمریکا و سایر کشورهای غربی تاثیر ناچیزی بر انگلیس خواهد داشت.

تاثیر تحریم مواد غذایی اروپایی توسط روسیه بر اقتصاد انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا؛ نیل شیرینگ تحلیلگر ارشد مالی موسسه کاپیتال اکونومیکس توضیح داد: تحریم روسیه 12 ماه به طول خواهد انجامید و بخشی از مواد غذایی شامل میوه؛ لبنیات و سبزیجات را شامل می گردد.

وی اضافه نمود: این لزوما به آن معناست که روسیه قادر نخواهد بود مقدار زیادی مواد غذایی تازه از اروپا و آمریکا و سایر کشورهای غربی مثل کانادا؛ استرالیا و نروژ وارد کند. البته تاثیر این تحریم ها بر صادر کنندگان انگلیسی ناچیز و کم خواهد بود.

وی در ادامه گفت: در خصوص اروپا و به خصوص انگلیس تاثیر کلی این تحریم ها به طور کلی ناچیز و کم خواهد بود. روسیه یک بازار صادراتی برای اروپا و فراوری کنندگان مواد غذایی اروپایی به شمار می رود ولی بازار کوچکی برای اروپا است. اگر به بخش کشاورزی نگاه کنیم این یک قرارداد بزرگ و مهم به خصوص برای انگلیس نیست و بخش کوچکی از مبادلات مالی و تجاری دو طرف را تشکیل می دهد. صادرات مواد غذایی انگلیس به روسیه نیز ناچیز است.

در سال 2013 میلادی میزان صادرات مواد غذایی و نوشیدنی توسط انگلیس به روسیه به کمتر از 17 میلیون پوند معادل 28، 5 میلیون دلار رسیده است. این رقم برای صادرات پنیر به 5، 7 میلیون پوند و برای قهوه نیز به 5، 3 میلیون پوند رسیده است.

وی در ادامه تاکید نمود: یک یا دو کشور اروپایی از این تحریم ها بیشتر از سایر کشورها متضرر خواهند شد. لیتوانی یکی از این کشورها است. روسیه در سال 2011 میلادی بیش از 21، 5 درصد سبزیجات و 28 درصد میوه صادراتی اتحادیه اروپا را خریداری نموده است.

این تحلیلگر مالی گفت: مسکو امیدوار است که این تحریم ها تاثیری بر اقتصاد این کشور نداشته باشد ولی اعمال این محدودیت ها موجب کاهش عرضه در بازار داخلی روسیه و افزایش قیمت خواهد شد. اعمال این تحریم ها می تواند موجب افزایش 0، 5 تا 2 درصدی نرخ تورم روسیه گردد که این رقم کم و ناچیزی نیست.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 671

به "تاثیر تحریم مواد غذایی اروپایی توسط روسیه بر اقتصاد انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر تحریم مواد غذایی اروپایی توسط روسیه بر اقتصاد انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید