تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا جان 40 هزار نفر را گرفته است

به گزارش بارازعلی، گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا به کشته شدن دست کم 40 هزار نفر منجر شده است.

تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا جان 40 هزار نفر را گرفته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا به کشته شدن دست کم 40 هزار نفر در این کشور آمریکای لاتین منجر شده است.

این گزارش 27 صفحه ای که روز پنجشنبه توسط دو اقتصاددادن در اندیشکده پژوهش های سیاست مالی منتشر شده، تحریم ها را یکی از ابزارهای تنبیه جمعی علیه مردم ونزوئلا توصیف می نماید.

در بخشی از این گزارش آمده است: تحریم ها مردم ونزوئلا را از داروهای حیاتی، تجهیزات پزشکی، غذا و سایر کالاهای وارداتی اساسی محروم نموده اند. تحریم های آمریکا به دنبال خرابکاری در اقتصاد ونزولا و تغییر حکومت در این کشور هستند.

نگارندگان این گزارش تصریح نموده اند تحریم ها مصداق تنبیه دسته جمعی جمعیت شهروندان هستند که آمریکا به موجب معاهده های بین المللی ژنو و لاهه از به کار بردن آن محروم شده اند.

در این گزارش آمده است: ما به این نتیجه رسیدیم که تحریم ها لطمات بسیار جدی به زندگی و سلامت انسان ها وارد نموده اند و از جمله به مرگ بیش از 40 هزار نفر از سال 2017 تا 2018 منجر شده اند. ما همچنین به این نتیجه رسیده اند که این تحریم ها مصداق تعریف تنبیه دسته جمعی جمعیت غیرنظامیان، طبق توضیحات مطرح شده در معاهده های بین المللی ژنو و لاهه هستند.

نگارندگان خاطرنشان نموده اند اعمال این تحریم ها طبق قوانین بین المللی و معاهداتی که آمریکا امضا نموده غیرقانونی محسوب می شوند و قوانین داخلی آمریکا را نیز نقض می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 291

به "تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا جان 40 هزار نفر را گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا جان 40 هزار نفر را گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید