تزریق 900 هزار دوز واکسن در گلستان

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران/گلستان رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تا به امروز بیش از 900 هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

تزریق 900 هزار دوز واکسن در گلستان

دکتر عبدالرضا فاضل امروز شنبه 27 شهریورماه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: تا به امروز در استان حدود 600 هزار نفر دوز اول و 300 هزار نفر هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی بیان نمود: تا به امروز حدود 48 درصد جمعیت بالای 18 سال استان دوز و 24 درصد هر دو دوز واکسن را دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد: در بعضی شهرها استقبال از واکسن خوب بوده به طوری که در مینودشت و بندرگز حدود 70 درصد مردم واکسن دریافت کردند اما در بعضی شهرها ازجمله گمیشان، آق قلا و مراوه تپه استقبال کمتر بوده و کمتر از 30 درصد جمعیت هدف واکسن دریافت کردند.

فاضل گفت: طی سه روز گذشته حجم کمتری از واکسن برکت وارد استان شده و به همین دلیل در حال حاضر تنها دوز دوم این واکسن تزریق می گردد.

وی توضیح داد: در حال حاضر روزانه 25 تا 30 هزار دوز واکسن در استان تزریق می گردد و اگر واکسن بیشتری وارد استان گردد، ظرفیت رساندن این تعداد به 50 هزار دوز وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد: گلستان سومین استان از نظر تعداد مراکز تجمیعی واکسن در سطح کشور است و اغلب این مراکز شیفت صبح و عصر فعال هستند. تا به امروز نیازی به ایجاد مراکز شبانه روزی تزریق واکسن در استان نبوده اما اگر واکسن به مقدار کافی داشته باشیم و گروه های سنی هم اجازه دهد، قطعاً می توانیم شیفت شب را هم راه اندازی کنیم.

فاضل در ادامه بیان نمود: در حال حاضر شاهد فرایند نزولی خوبی از نظر کرونا در استان هستیم.

وی اعلام کرد: متأسفانه روز گذشته 6 هم استانی بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده، شهرهای گالیکش، گرگان و علی آبادکتول در شرایط نارنجی و مابقی شهرهای استان در شرایط زرد قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2027

به "تزریق 900 هزار دوز واکسن در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق 900 هزار دوز واکسن در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید