تشدید تنش روسیه و آمریکا؛ سفیر مسکو فعلا قصد بازگشت به واشنگتن ندارد

به گزارش بارازعلی، خبرگزاری خبرنگاران-یک مقام و منبع آگاه روسی به خبرگزاری تاس این کشور گفت، به دلیل تنش های موجود در روابط مسکو و واشنگتن، به این زودی قرار نیست سفیر روسیه به آمریکا برگردد

تشدید تنش روسیه و آمریکا؛ سفیر مسکو فعلا قصد بازگشت به واشنگتن ندارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران،در حالی که سفیر روسیه در آمریکا بر عمیق ترین بحران در روابط مسکو و واشنگتن تاکید نموده است، منبع آگاه روس خبر داده که سفیر این کشور قرار نیست به این زودی ها به آمریکا برگردد.

ساعاتی بعد از صحبت های آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا در یک نشست پارلمانی روسیه درباره تعمیق بحران در روابط مسکو و واشنگتن، یکی از حاضران در این نشست اظهار داشت که قرار نیست آنتونوف به این زودی ها به آمریکا برگردد.

به گزارش خبرگزاری تاس، سفیر روسیه در آمریکا که اخیرا به مسکو فراخوانده شده و در روسیه به سر می برد، روز چهارشنبه (دیروز) در نشست مشترک کمیته های شورای فدراسیون روسیه (مجلس علیا) شرکت کرد.

بنا بر گزارش این رسانه روس، یکی از حاضران این نشست به خبرگزاری تاس اظهار داشت، قرار نیست سفیر روسیه در آمریکا به این زودی به واشنگتن برگردد.

پیش از این در خبرها آمده بود که سفیر روسیه در آمریکا چهارشنبه (دیروز) در جریان این نشست گفت: روابط روسیه و آمریکا در عمیق ترین بحران خود غرق شده است و سال هاست که طرف روسی کوشش هایش را برای تقویت روابط دوجانبه و شروع گفت وگوهای عملی بر اساس احترام متقابل انجام داده است.

این دیپلمات روس اضافه نمود: واشنگتن به صورت مستمر در حال نابودی ساختار کامل روابطی است که به آسانی میان دو کشور ایجاد نشده و همیشه در حال تهدید روسیه و اعمال محدودیت مالی است. تنها در سال 2020 و با وجود همه گیری کرونا، آمریکایی ها بیش از 10 بار تحریم هایی را علیه روسیه اعمال نموده و از سال 2011 تا کنون 93 بار محدودیت ها علیه مسکو توسعه یافته است.

مسکو چند روز پیش سفیر خود در واشنگتن را برای رایزنی فراخواند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اخیرا در سخنانی گفته بود که سران روسیه باید بهای مداخله ادعایی در انتخابات آمریکا را بپردازند و همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود آیا معتقد است که پوتین قاتل است، گفت: بله.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1804

به "تشدید تنش روسیه و آمریکا؛ سفیر مسکو فعلا قصد بازگشت به واشنگتن ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تنش روسیه و آمریکا؛ سفیر مسکو فعلا قصد بازگشت به واشنگتن ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید