تظاهرات لباس قرمزها در حمایت از نخست وزیر تایلند

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: هزاران نفر از لباس قرمزها در حمایت از نخست وزیر تایلند امروز شنبه دست به تظاهرات زدند و نسبت به هرگونه کوشش مخالفان برای سرنگونی دولت هشدار دادند.

تظاهرات لباس قرمزها در حمایت از نخست وزیر تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، بیش از 3 هزار نفر از ماموران پلیس و نیروهای ارتش تایلند برای برقراری امنیت تظاهرات امروز در شهر بانکوک مستقر شده اند. مخالفان دولت تایلند خواهان سرنگونی دولت و برکناری نخست وزیر از قدرت هستند. حامیان لباس قرمز دولت نیز ضمن برپایی تظاهرات نسبت به هرگونه کوشش مخالفان برای سرنگونی دولت هشدار داده اند.

بر اساس این گزارش در خشونت های سیاسی اخیر در تایلند تاکنون 24 نفر کشته و صدها نفر زخمی شده اند. تایلند طی سال های اخیر با اعتراضات خونین خیابانی روبرو بوده و تاکنون درگیری های زیادی بین حامیان و مخالفان دولت تایلند اتفاق افتاده است.

بیش از 20 هزار نفر از لباس قرمزهای حامی دولت تایلند امروز شنبه در شهر بانکوک گردهم جمع شده اند. مشاور امنیتی نخست وزیر تایلند تاکید نمود، مقام های دولت پیش بینی می نمایند که بیش از 200 هزار نفر از لباس قرمزها برای اعلام حمایت از دولت گردهم جمع شوند.

وی توضیح داد، دولت تایلند فکر نمی نماید درگیری خاصی بین حامیان و مخالفان دولت رخ دهد چرا که محل تجمع و راهپیمایی مخالفان در پارکی در بانکوک است که از محل تجمع حامیان دولت فاصله زیادی دارد.

اعتراضات تایلند زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 553

به "تظاهرات لباس قرمزها در حمایت از نخست وزیر تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات لباس قرمزها در حمایت از نخست وزیر تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید