توئیتر و فیسبوک چین را به استفاده از صفحات جعلی درباره اعتراضات هنگ کنگ متهم کردند

به گزارش بارازعلی، شرکت های فیسبوک و توئیتر اعلام کردند، یک عملیات مجازی نشات گرفته از داخل چین و مورد حمایت دولت این کشور را در این شبکه های اجتماعی که هدفش تضعیف اعتراضات هنگ کنگ بوده، خنثی نموده اند.

توئیتر و فیسبوک چین را به استفاده از صفحات جعلی درباره اعتراضات هنگ کنگ متهم کردند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به همین دلیل توئیتر خاطرنشان کرد، 936 حساب کاربری را در این شبکه اجتماعی معلق ساخته و فعالیت این حساب ها را به عنوان عملیاتی هماهنگ، نشات گرفته از چین و مورد حمایت دولت این کشور به هدف تضعیف اعتراضات در هنگ کنگ شناسایی نموده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، توئیتر خاطر نشان کرد، این حسابهای کاربری صرفا به عنوان فعالترین بخش های این کمپین شناسایی شده اند و این که یک شبکه اسپم گونه بزرگتر متشکل از حدود 200 هزار حساب را نیز قبل از آن که اساساً فعال شوند معلق ساخته است.

فیسبوک نیز اعلام داشت، در پی دریافت اطلاعاتی از جانب توئیتر اقدام به حذف یک سری حساب ها و صفحات مربوط به یک شبکه کوچک فعال در این شبکه اجتماعی نموده است.

فیسبوک خاطر نشان کرد، تحقیقاتش تعیین نموده که این شبکه با افرادی مرتبط با دولت چین ارتباط دارد.

دور اخیر اعتراضات در هنگ کنگ که باعث ایجاد یکی از بزرگترین چالشها برای شی جینپینگ رئیس جمهور چین شده، ماه ژوئن به انگیزه اعتراض به یک لایحه برای مجاز کردن استرداد مظنونان قضایی به چین شروع شد.

شبکه های اجتماعی در جهان به ویژه با توجه به نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا تحت فشار هستند تا جلوی اجرای کمپینهای سیاسی اعمال نفوذ را بگیرند.

توئیتر در یک پست وبلاگی مطرح کرد، این حسابهای کاربری به دنبال تضعیف مشروعیت و مواضع سیاسی جنبش اعتراضی در هنگ کنگ بودند.

توئیتر در نمونه هایی که ارائه کرد، توئیت یکی از این حسابهای کاربری را نشان داد که در آن عکسهایی از معترضان در حین حمله به ساختمان مجلس قانونگذاری هنگ کنگ را نشان داده و در ذیل آن نوشته بود: آیا این افرادی که مجلس قانونگذاری را تخریب کردند دیوانه بوده یا این که از افرادی شرور بهره می برند؟ این یک رفتار کاملا خشونت آمیز است و ما نمی خواهیم شما افراد رادیکال در هنگ کنگ باشید. از اینجا خارج شوید.

فیسبوک نیز در نمونه هایی که ارائه کرد، پستهایی را نشان داد که در آنها از معترضانی که چهره هایشان را مخفی می سازند به عنوان سوسک یاد نموده اند.

ناتانیل گلیچر، رئیس بخش سیاست گذاری امنیت سایبری فیسبوک به خبرنگاران گفت، بخش عمده این حسابهای کاربری در سال 2018 در فیسبوک ساخته شدند.

هم توئیتر و هم فیسبوک در چین فیلتر اما در هنگ کنگ آزاد و قابل استفاده هستند.

اخیرا گروه هایی از کاربران توئیتر و فیسبوک این شبکه های اجتماعی را به دلیل پخش کردن تبلیغات رسانه های دولتی که از معترضان هنگ کنگی انتقاد می کردند، سرزنش کردند.

توئیتر در پاسخ به این انتقاد ها روز دوشنبه گفت، دیگر هیچ تبلیغاتی از جانب رسانه های خبری تحت کنترل دولتها نمی پذیرد. توئیتر به رویترز مطرح کرد، این تغییر در نحوه تبلیغات ارتباطی با حسابهای کاربری معلق شده ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 401

به "توئیتر و فیسبوک چین را به استفاده از صفحات جعلی درباره اعتراضات هنگ کنگ متهم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توئیتر و فیسبوک چین را به استفاده از صفحات جعلی درباره اعتراضات هنگ کنگ متهم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید