خبرنگاران ادامه همکاری های ایران و روسیه برای مقابله با کرونا

به گزارش بارازعلی، مسکو - خبرنگاران - کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و ولادیمیر اویبا معاون وزیر بهداشت این کشور ظهر امروز ضمن گفت وگو آخرین شرایط شیوع کرونا در دو کشور و راه های تداوم همکاری ها را آنالیز کردند.

خبرنگاران ادامه همکاری های ایران و روسیه برای مقابله با کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران، سفیر ایران در این گفت وگو که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، با اشاره به جدی بودن تهدید ویروس کرونا در سطح بین المللی، مهار و نابودی آن را مستلزم همکاری تمامی کشورها دانست.

وی ضمن تشریح اقدامات انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و تایید آن از سوی سازمان بهداشت جهانی بر تداوم ارسال یاری های بشردوستانه از سوی کشورهای دوست بویژه فدراسیون روسیه به منظور غلبه بر گسترش این بیماری تاکید نمود.

معاون وزیر بهداشت روسیه نیز از کادر پزشکی کشورمان به عنوان قهرمانان ملی و سربازان خط مقدم نام برد و اقدامات انجام شده از سوی ایران را شجاعانه و مقتدر ارزیابی کرد.

وی در این گفت وگو بر آمادگی وزارت بهداشت روسیه برای هرگونه همکاری با سیستم بهداشت ایران تاکید نمود.

تحریم های یک جانبه ابزار اعمال فشار بر کشورهای مستقل

سفیر ایران امروز همچنین به منظور بحث و گفتگو در خصوص آخرین شرایط همکاری های دوجانبه و بین المللی با سناتور ایگور ماروزوف نماینده شورای فدراسیون روسیه دیدار کرد.

در این دیدار، سفیر کشورمان ضمن قدردانی از یاری های روسیه به کشورمان برای مقابله با بیماری کرونا، از مدیریت خوب این کشور برای جلوگیری از شیوع این بیماری تمجید کرد و همکاری همه کشورها برای مقابله با تحریم های آمریکا در شرایط اپیدمی بیماری کرونا را ضروری دانست.

نماینده شورای فدراسیون در این گفت وگو تحریم های یکجانبه آمریکا را ابزاری برای اعمال فشار به کشورهای مستقل دانست و این گونه اقدامات را مغایر با قوانین بشردوستانه توصیف کرد.

ماروزوف همچنین گفت اعطای یاری های بیشتر به ایران در دست آنالیز قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: مسکو در خصوص شیوع بیماری کرونا در کشور چیزی برای کتمان ندارد و در واقع روسیه مقابله با این بیماری را خیلی زود در همان مراحل اولیه پیدایش شروع کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1104

به "خبرنگاران ادامه همکاری های ایران و روسیه برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادامه همکاری های ایران و روسیه برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید