خبرنگاران تاکید ایران و افغانستان بر همکاری مشترک دربخش کشاورزی

به گزارش بارازعلی، کابل - خبرنگاران - سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان طی ملاقات با وزیر کشاورزی و دامداری این کشور در باره مسائل مرتبط در حوزه کشاورزی و دامداری افغانستان گفتگو و دو طرف بر همکاری های فنی و مشترک تأکید کردند.

خبرنگاران تاکید ایران و افغانستان بر همکاری مشترک دربخش کشاورزی

به گزارش روز شنبه خبرنگاران، بهادر امینیان امروز با انوارالحق احدی وزیر کشاورزی افغانستان ملاقات و دو طرف در باره ظرفیت های فراوری محصولات کشاورزی و همکاری بین دو کشور بحث و گفتگو کردند.

امینیان با اشاره به توانایی ایران در بخش های فنی و ظرفیت سازی، گفت که کشورمان آماده همکاری با افغانستان است و این ظرفیت در نهادهای علمی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

انوارالحق احدی نیز پیشنهادهایی را در بخش توسعه دامداری ارائه و ابراز امیدواری کرد که ایران در آن بخش ها همکار افغانستان باشد.

وی پیشنهاد کرد که یک کمیته فنی ایجاد گردد تا طرحی را در بخش روابط کشاورزی، همکاری های فنی و تجارتی میان دو کشور ارائه کند.

همچنین در این ملاقات، دو طرف درباره بازار مصرفی ایران و افغانستان برای محصولات کشاورزی فراوری دو کشور همسایه گفتگو کردند و پیشنهاد شد که صادرات محصولات کشاورزی افغانستان از استان های فراه، هرات و نیمروز به ایران صورت گیرد.

روابط جمهوری اسلامی ایران و افغانستان طی 20 سال گذشته رو به گسترش بوده است. سال گذشته ایران به بزرگترین شریک بازرگانی افغانستان مبدل شد و افغانستان بیشترین واردات را از جمهوری اسلامی ایران داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1571

به "خبرنگاران تاکید ایران و افغانستان بر همکاری مشترک دربخش کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تاکید ایران و افغانستان بر همکاری مشترک دربخش کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید