خبرنگاران حملات پهپادی ارتش یمن به مواضع نظامی عربستان

به گزارش بارازعلی، تهران- خبرنگاران- سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی به مواضع نظامی عربستان سعودی خبر داد.

خبرنگاران حملات پهپادی ارتش یمن به مواضع نظامی عربستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، یحیی سریع جمعه شب گفت: یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی عملیات هجومی با پهپادهای قاصف K2 علیه مواضع حساس نظامی در فرودگاه بین المللی أبها و پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه خمیش مشیط واقع در جنوب عربستان انجام داد.

وی افزود: این حملات موفقیت آمیز بوده و با دقت بالایی به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد: عملیات روز جمعه در واکنش به افزایش حملات ائتلاف سعودی به خاک یمن و ادامه محاصره انجام گرفت.

یحیی سریع پنجشنبه شب نیز از حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به پایگاه هوایی ملک خالد خبر داده بود.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1709

به "خبرنگاران حملات پهپادی ارتش یمن به مواضع نظامی عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حملات پهپادی ارتش یمن به مواضع نظامی عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید