خبرنگاران دانشگاه ارومیه در جمع 36 دانشگاه برتر کشور نهاده شد

به گزارش بارازعلی، ارومیه- خبرنگاران- رییس دانشگاه ارومیه گفت: این دانشگاه برای اولین بار در نظام رتبه بندی لایدن (CWTS Leiden Ranking) یکی از معتبرترین نظام های رتبه بندی دانشگاه های برتر دنیا حضور یافت.

خبرنگاران دانشگاه ارومیه در جمع 36 دانشگاه برتر کشور نهاده شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

رحیم حب نقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در این نظام، دانشگاه ها از نظر چهار معیار کلی یعنی مرجعیت علمی Scientific impact indicators (مانند تعداد مقالات برتر در پایگاه web of science)، دیپلماسی علمی Collaboration indicators دسترسی آزاد انتشارات Open access indicators و تنوع جنسیتی Gender indicators مورد مقایسه قرار می گیرند.

وی ادامه داد: در این نظام رتبه بندی دانشگاه ارومیه توانست همراه با 35 دانشگاه دیگر (شامل دانشگاهای علوم پزشکی، صنعتی و جامع) دانشگاه ارومیه پیروز به کسب امتیاز لازم برای حضور در این نظام معتبر رتبه بندی شد.

رییس دانشگاه ارومیه با اشاره به اینکه در این نظام برخلاف دیگر نظام های رتبه بندی، رتبه واحدی به دانشگاه ها داده نمی گردد، اضافه کرد: در این نظام رتبه بندی هر دانشگاه در یکی از شاخص های اشاره شده مورد رتبه بندی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس و صنعتی شریف، پنج دانشگاه اول کشور از نظر این شاخص ها هستند.

پیش از این دانشگاه ارومیه در نظام رتبه بندی تایمز نیز حضور داشته است و در رتبه بندی اخیر پایگاه استنادی دنیا اسلام ارتقای 15 پله ای داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1456

به "خبرنگاران دانشگاه ارومیه در جمع 36 دانشگاه برتر کشور نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشگاه ارومیه در جمع 36 دانشگاه برتر کشور نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید