خبرنگاران رئیس پیشین کمیسیون اروپا: حل بحران کرونا نیازمند همکاری مشترک کشورها است

به گزارش بارازعلی، تهران- خبرنگاران- ژان کلود یونکر رئیس پیشین کمیسیون اروپا گفت، کشورها تنها با همکاری یکدیگر قادر به پشت سرگذاشتن بحران کرونا خواهند بود.

خبرنگاران رئیس پیشین کمیسیون اروپا: حل بحران کرونا نیازمند همکاری مشترک کشورها است

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

ژان کلود یونکر سیاستمدار باتجربه اروپایی روز شنبه در گفت وگو با نشریه استاندارد اتریش با تایید سخنان آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مبنی بر این که دنیا با بدترین بحران از زمان جنگ دنیای دوم تا کنون روبرو است گفت، این بحران با سلامتی، زندگی و یا مرگ افراد در ارتباط است. بنابراین شرایط این بیماری در مقایسه با بحران های قبلی ابعاد گوناگونی داشته و کاملاً متفاوت است.

وی اضافه کرد: با این حال نباید فراموش کرد که بخشی از بحران های پیشین مانند مسئله پناهندگان، مسائل مالی و کسر بودجه کشورها و بحران آب و هوا همچنان باقی است.

رییس پیشین کمیسیون اروپا با تاکید بر لزوم همکاری تمامی کشورها برای حل بحران کرونا یادآور شد: اتحادیه اروپا ابزارهای لازم برای غلبه بر بحران را دارد. با این حال اگر نتواند به خوبی به مسائل توجه کند، آنگونه که بعضی متأسفانه انجام داده اند، ناتوان خواهد بود.

به گفته یونکر، اگر همه سعی نمایند به تنهایی با این بحران مقابله نمایند، قدرتی نخواهند داشت. بعضی در ابتدای شیوع این بیماری کوشش کردند که با روش های ملی کووید 19 را در کشور خود کنترل نمایند، از این رو اتحادیه اروپا قدرت خود را در زمینه سیاست های بهداشتی از دست داده است.

وی معتقد است که در سراسر اروپا اعتقادی بر حل بحران به وسیله صندوق های ملی وجود ندارد و به زودی کشورها به حل مسئله در سطح اتحادیه اروپا متوسل می شوند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: رکود مالی ناشی از این بحران و نیز عواقب آن بسیار سنگین خواهد بود. بنابر این برطرف این مسائل نیازمند زمان و کوشش مشترک است.

یونکر توضیح داد، اگر هر کشور اروپایی با این تصور که بخواهد در گوشه ای مشکل خود را به تنهایی حل نماید، این روش بر روح اروپایی خطر دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1147

به "خبرنگاران رئیس پیشین کمیسیون اروپا: حل بحران کرونا نیازمند همکاری مشترک کشورها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رئیس پیشین کمیسیون اروپا: حل بحران کرونا نیازمند همکاری مشترک کشورها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید