خبرنگاران رییس جمهور ترکیه با نخست وزیران مجارستان و بلغارستان گفت و گو کرد

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران- آنکارا- در پی کشته شدن 33 نظامی ترکیه در ادلب سوریه و اعلام مسوولین این کشور مبنی بر عدم کنترل مرزهای ترکیه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سرازیر شدن هزاران پناهجو به مرزهای ترکیه با یونان ، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه آدینه شب با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان و بویکو بوریس اوف نخست وزیر بلغارستان تماس تلفنی گرفت.

خبرنگاران رییس جمهور ترکیه با نخست وزیران مجارستان و بلغارستان گفت و گو کرد

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

بنا به اطلاعیه صادره از سوی مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه ، در تماسهای تلفنی اردوغان با نخست وزیران بلغارستان و مجارستان آخرین تحولات در سوریه و تاثیرات احتمالی آن در منطقه و فرایند همکاریهای ترکیه با این دو کشور مورد آنالیز قرار گرفته است.

گفتنی است در پی اعلام ترکیه مبنی بر عدم کنترل مرزهای این کشور برای گذر به کشورهای اروپایی، از صبح امروز هزاران پناهجوی سوری؛ افغانی، پاکستانی و دیگر کشورها به سوی مرزهای ترکیه با یونان روانه شدند.

به گزارش منابع خبری ترکیه هزاران پناهجو در منطقه حائل بین ترکیه و یونان بسر می برند و مامورین مرزی یونانی از ورود آنان به خاک کشورشان ممانعت می نمایند.

تلویزیونهای ترکیه در بخشهای مختلف خبری خود تصاویری از پرتاب گازهای خردل و اشک آور از سوی نیروهای مرزی یونانی به پناهجویان را پخش کردند.

به گزارش شبکه های خبری تلویزیونی ترکیه هزاران پناهجوی دیگر از استانبول به سوی مرزهای ترکیه با یونان و بلغارستان در حال حرکت هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 960

به "خبرنگاران رییس جمهور ترکیه با نخست وزیران مجارستان و بلغارستان گفت و گو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس جمهور ترکیه با نخست وزیران مجارستان و بلغارستان گفت و گو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید