خبرنگاران مراجعه زیاد برای لغو سفرها در خراسان رضوی

به گزارش بارازعلی، مشهد- خبرنگاران- دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت:حجم زیاد مراجعه مردم برای لغو تورهای گردشگری و رزرو واحدهای اقامتی، پاسخگویی دفاتر خدمات مسافرتی را با مشکل روبرو نموده است.

خبرنگاران مراجعه زیاد برای لغو سفرها در خراسان رضوی

با تور نوروزی عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

مجید فرقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص پیش آمده و شیوع بیماری کرونا، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با حجم زیاد مراجعه مردم برای لغو سفر و اقامت خود روبرو شده اند.

وی با اشاره به اینکه این میزان زیاد مراجعه، جوابگویی دفاتر را با مشکل همراه نموده است ادامه داد: در شرایطی که شاهد لغو درصد قابل توجهی از تورها و سفرها هستیم بازگرداندن وجوه مربوط به مردم نیز با مشکلاتی همراه است

بدین معنا که که مبالغ دریافتی بابت هزینه تور و رزرو به شرکتهای مختلف پروازی، خدمات و نیز هتل ها پرداخت شده است و بازگشت این مبالغ، زمان بر است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: جای هیچ نگرانی نیست و از مردم می خواهیم شکیبا باشند و در لغو تور و سفر خود عجله ننمایند زیرا با توجه به اعلام شرایط فوق العاده از سوی وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، استرداد وجوه کنسلی به صورت کامل و بدون کسر جریمه انجام می گردد.

فرقانی اضافه کرد: به دلیل حجم زیاد مراجعه مردم برای کنسل کردن سفرها، فعلا نمی توان آمار دقیقی در این زمینه ارائه کرد.

او ادامه داد: امیدواریم شرایط عادی تر گردد و با بهبود اوضاع نیازی به ابطال تورهای گردشگری و سفرها نباشد اما باتوجه به پیش بینی قانونی صورت گرفته، مردم حق دارند به دفاتر مراجعه نمایند و دفاتر خدمات مسافرتی هم وظیفه دارند جوابگو باشند.

هم اکنون 330 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که بیش از 60 درصد آنها در مشهد دایر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 952

به "خبرنگاران مراجعه زیاد برای لغو سفرها در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مراجعه زیاد برای لغو سفرها در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید