درخواست مالزی از آمریکا برای جستجوی لاشه هواپیما زیر دریا

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: وزارت دفاع آمریکا گفت، درخواست مالزی برای یاری واشنگتن در جستجوی لاشه هواپیمای مسافربری این کشور در عمق دریا را مورد آنالیز قرار می دهد.

درخواست مالزی از آمریکا برای جستجوی لاشه هواپیما زیر دریا

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، هشام الدین حسین وزیر دفاع مالزی پیش از این خواهان مشارکت و همکاری آمریکا برای جستجوی بستر دریا با هدف یافتن لاشه هواپیمای مسافربری شده است. با گذشت 2 هفته از ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزیایی هنوز هیچ سرنخی به دست نیامده و ادامه تحقیق و جستجو تنها بر ابهامات و سئوالات مربوط به این حادثه عجیب می افزاید.

بر اساس این گزارش وزیر دفاع مالزی در گفتگوی تلفنی با چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا این درخواست را مطرح نموده است. پنتاگون اضافه کرد، هیگل در این گفتگوی تلفنی به همتای مالزیایی خود گفته است که آمریکا امکان استفاده از تجهیزات فنی خود برای اجرای این ماموریت را آنالیز و ارزیابی خواهد نمود و نتیجه آن را در آینده نزدیک اعلام می نماید.

در حالی که پیش از این نخست وزیر استرالیا از پیدا شدن دو شیء در اقیانوس هند خبر داده بود که احتمالا تکه ای از لاشه هواپیما بوده ولی تحقیقات صورت گرفته هنوز به جایی نرسیده است. بیش از 25 کشور دنیا در ماموریت جستجوی این هواپیمای مسافربری مشارکت دارند ولی هنوز کوچکترین سرنخی از سرنوشت این هواپیما و مسافران آن به دست نیامده است.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه گذشته در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 503

به "درخواست مالزی از آمریکا برای جستجوی لاشه هواپیما زیر دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مالزی از آمریکا برای جستجوی لاشه هواپیما زیر دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید