درخواست ویتنام برای آزادی دومین مظنون به قتل برادر کیم جونگ اون

به گزارش بارازعلی، با آزادی اولین متهم در پرونده کیم جونگ نام، دولت ویتنام از مالزی درخواست کرد تا دومین زن متهم به قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی هم آزاد گردد.

درخواست ویتنام برای آزادی دومین مظنون به قتل برادر کیم جونگ اون

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر امور خارجه ویتنام در تماسی تلفنی با صفی الدین عبدالله، وزیر امور خارجه مالزی این درخواست را عنوان نمود. براساس بیانیه منتشر شده، وزیر خارجه ویتنام از دادگاه مالزی خواسته است محاکمه ای عادلانه برگزار نموده و دوآن تی هواونگ را آزاد کند.

مالزی روز دوشنبه اتهام قتل علیه سیتی آسیه، دیگر متهم پرونده قتل کیم جونگ نام، برادر ناتنی رهبر کره شمالی را که اهل اندونزی است، لغو کرد. کیم جونگ نام سال 2017 به علت مسمومیت با ماده سمی وی ایکس در فرودگاه کوآلالامپور مرد.

دادگاه دوآن تی هوانگ از پنج شنبه دوباره شروع می گردد و انتظار می رود به درخواست وکلای متهم از دولت برای لغو اتهام علیه علیه او رسیدگی گردد. این دو متهم مدعی شدند که گمان می کردند این اقدامات برای یک شو تلویزیونی است.

دادستان های مالزی دلیل خاصی برای لغو اتهام قتل علیه سیتی آسیه که دولتش با جدیت برای آزادی او لابی کرد، ارائه نکردند. لابی ویتنام که اخیرا میزبان رهبر کره شمالی بوده، برای آزادی هوانگ کمتر بوده است.

همراه ما با تور ویتنام سفر کنید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 248

به "درخواست ویتنام برای آزادی دومین مظنون به قتل برادر کیم جونگ اون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ویتنام برای آزادی دومین مظنون به قتل برادر کیم جونگ اون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید