در روزهای قرنطینه کرونا چگونه خود را در خانه سرگرم کنیم؟

به گزارش بارازعلی، با شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و در ایران بسیاری از افراد برای مراقبت از خود و اطرافیان شان و جلوگیری از انتشار گسترده تر ویروس به توصیه های متخصصان و پزشکان تقریبا تمام مدت روز را در خانه می مانند و تنها در موارد ضروری بیرون می فرایند. بسیاری از مشاغل به دورکاری مشغول یا به طور موقت تعطیل شده اند. تا انتها تعطیلات نوروزی هم تمام مدارس و دانشگاه های کشور تعطیل شده است.

در روزهای قرنطینه کرونا چگونه خود را در خانه سرگرم کنیم؟

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

این اقدامات مراقبتی برای کنترل کرونا لازم هستند اما در سوی دیگر شکل زندگی انسان ها با چالش های جدیدی رو به رو شده است. این روزهای طولانی را چگونه باید گذراند تا حوصله افراد سر نرود؟ در دورانی که انسان ها به اصطلاح خود را در خانه قرنطینه می نمایند، زمان خود را چطور می توانند سپری نمایند و سرگرم شوند؟

می خواهیم راهکارهایی برای روزهای در خانه به شما ارائه کنیم. اینترنت و شبکه های اجتماعی بخش جدایی ناپذیر زندگی روزمره هستند. این روزها در فضای مجازی می توانید خود را به خوبی سرگرم کنید:

دسته جمعی کتاب بخوانید

کتاب خواندن یکی از لذت بخش ترین فعالیت های روزمره در زندگی انسان است. حالا فکر کنید جمع خوانی یک شاهکار ادبی، نمایشنامه یا یک کتاب تاثیرگذار تا چه اندازه لذت بخش و جذاب است! برای این کار می توانید یک گروه در شبکه های اجتماعی با حضور خانواده، دوستان یا جمعی از افراد علاقمند به مطالعه بسازید و کتابی را برای خواندن انتخاب و به صورت آن را به چندین بخش تقسیم کنید. در طول روز همگی بخش معین شده کتاب را می خوانند، بعد به صورت دسته جمعی درباره چیزهایی که خوانده اید صحبت کنید و نظر و دیدگاه هایتان را با هم به اشتراک بگذارید.

فیلم و سریال معرفی کنید

به لطف ظهور شبکه های اجتماعی همه می توانند تجربیات، علاقه مندی ها و افکار خود را به گوش انسان های بی شماری در سراسر جهان برسانند. شما هم فیلم و سریال هایی که دیده اید یا می شناسید را در صفحات خود برای دیگران بنویسید، نظرتان را درباره آن بگویید و دیدن یا ندیدن فیلم و سریال مورد نظرتان را به دیگران توصیه کنید. اینطور می توانید از پیشنهادهای دیگران هم برای دیدن فیلم یا سریال بهره ببرید و چیزهای جدیدی ببینید. در این صورت به هزاران نفر دیگر هم برای پیدا کردن فیلم و سریال یاری نموده اید.

درس و مشق هرگز تعطیل نمی گردد

با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در سراسر کشور میلیون ها دانش آموز و دانشجو حداقل یک ماه از درس هایشان فاصله می گیرند. زمانی که در خانه هستید اگر معلم باشید می توانید با ضبط ویدئوهای آموزشی از خودتان یاری کنید تا دانش آموزان بخاطر تعطیلات طولانی مدت از نظر آموزشی آسیب نبینند و ویدئوهای آموزشی را در کانال ها و صفحات مرتبط منتشر کنید. اساتید دانشگاه یا دانشجویان هم می توانند به همین شکل به یاری شاگردان و همکلاسی های خود برسند.

هیجان بازی های آنلاین را نباید فراموش کنید

بازی های آنلاین برای بسیاری از جوانان و نوجوانان به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده است. با یاری بازی های آنلاین می توانید به همراه دوستان یا خانواده به صورت دو نفره یا چند نفره با هم آنلاین بازی کنید. در انتخاب بازی هم با گزینه های بسیار زیادی رو به رو هستید، از شطرنج و مارپله آنلاین تا بازی های استراتژیکی را می توانید برای سرگرمی انتخاب کنید و ساعت ها با دوستان تان بازی کنید یا به وسیله همین بازی های آنلاین با کاربرانی در نقاط دیگر جهان بازی کنید و با یکدیگر آشنا شوید.

وقت خانه تکانی مجازی است

برای این روزها که در خانه هستید می توانید جدا ازخانه تکانی عیدانه ای که در خانه انجام می دهید به یک خانه تکانی مجازی اساسی هم دست بزنید. اگر به ایمیل تان سری بزنید احتمالا با صندوق دریافت بسیار نامنظم و شلوغی رو به رو می شوید و در این فرصت می توانید از خبرنامه هایی که پیگیر آنها نیستید خارج شوید و صندوق دریافت ایمیل هایتان را پاکسازی کنید. در شبکه های اجتماعی هم صفحات و کانال هایی را که دنبال می کنید بازبینی کنید و از صفحاتی که جذابیت برایتان ندارد یا محتوایشان را پیگیر نیستید خارج شوید. با این کار هم ساعات زیادی سرگرم می شوید و هم حساب های کاربریتان را منظم می کنید.

با تورهای مجازی زمین و آسمان را بگردید

یکی از تبعات اصلی گسترش ویروس کرونا لغو سفرهای تفریحی و تعطیلی بسیاری از مراکز گردشگری در سراسر جهان بوده، در کشور ما این اتفاق با تعطیلات نوروزی که برای بسیاری از مردم ما اصلی ترین فرصت برای گردش و سفر است همزمان شده و سفرهای نوروزی لغو شده اند. اما نگران نباشید، می توانید به یاری اینترنت و سرویس هایی که تورهای مجازی ارائه می دهند نقاط مختلف جهان را زنده یا به صورت شبیه ساز سه بعدی به وسیله گوگل بگردید. با یاری تورهای مجازی می توانید به نقاطی سر بزنید و آنها را بگردید که شاید هرگز امکان سفر به آنجا را در ذهن خود متصور نبوده اید. از گشت و گذار زنده در فضا و خیابان های کشورهای مختلف تا سواحل مدیترانه ای و نقاط مختلف ایران.

مهارت های موردعلاقه تان را یاد بگیرید

بسیاری از مهارت ها هستند که به آنها علاقمند هستید اما زندگی روزمره و مشغله های کاری یا هزینه های سرسام آور فرصت فراگیری و آموزش آنها را از شما گرفته است. حالا بهترین فرصت برای یادگیری چنین مهارت هایی است. از آشپزی و زبان های خارجی تا موسیقی را می توانید به صورت آنلاین و بدون صرف هیچ هزینه ای به صورت خودآموز یاد بگیرید. مثلا شما یک گیتار دارید اما نواختن صحیح آن را بلد نیستید یا یک آهنگ خاص را می خواهید با آن بنوازید؛ برای یادگیری کافی است که سری به اینترنت بزنید و به وسیله ویدئوهایی که در سرویس های اشتراک گذاری ویدئویی مانند یوتیوب و آپارات و ... به شکل گسترده وجود دارند مشغول یادگیری شوید. شما در این حالت با گزینه های متعدد و متفاوتی رو به رو هستید و هر آنچه بخواهید یاد بگیرید را به آسانی می توانید پیدا کنید و به وسیله آموزش های این ویدئوها و تمرین، به یک نوازنده خوب تبدیل شوید.

برای هیچکس دل تنگ نمی شوید

تعطیلات نوروزی نزدیک است و سال جاری بسیاری از مردم نمی توانند برای دید و بازدیدهای مرسوم نوروز به همدیگر سر بزنند و ملاقات تازه نمایند. با یاری تکنولوژی این مشکل نیز به آسانی قابل حل است. اگر می خواهید با دوستان و همکلاسی هایتان دور هم جمع شوید یا به بستگان و آشنایان سر بزنید نیازی نیست که حتما از خانه خارج شوید. به راحتی می توانید در لحظه تحویل سال با یک تماس ویدئویی در کنار خانواده حضور داشته باشید و رو در رو به هم تبریک بگویید یا اگر دلتان برای دوستان تنگ شده است به وسیله سرویس های پرشماری که خدمات تماس های تصویری ارائه می دهند ترتیب یک تماس تصویری دستهجمعی به شکل کنفرانس را بدهید و همه از این دورهمی و گپ و گفت دست جمعی لذت ببرید! با یاری تماس تصویری دلتنگ یکدیگر نخواهیم شد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1575

به "در روزهای قرنطینه کرونا چگونه خود را در خانه سرگرم کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در روزهای قرنطینه کرونا چگونه خود را در خانه سرگرم کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید