دلیل وخامت حال برخی بیماران کرونایی بررسی شد

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورک آلرت، شدت ابتلای افراد به کووید19 متفاوت است اما هیچ کس دلیل آن را نمی داند. درهمین راستا محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد با همکاری موسسات دیگر انحرافات و نقص های ایمونولوژیکی را بررسی کرده اند که به نظر می رسد در شدت ابتلا به کووید 19 تاثیرگذار است.

دلیل وخامت حال برخی بیماران کرونایی بررسی شد

این تمایزها ممکن است ناشی از واکنش ذاتی و تکاملی سیستم ایمنی بدن انسان به ویروس SARS-CoV-2 باشد.

سیستم ایمنی بدن که در تمام موجودات وجود دارد به سرعت ویروس و پاتوژن های دیگر را ردیابی می کند. این سیستم به محض ردیابی هر ویروس به سرعت و بدون سنجش دقیق به ویروس ها حمله می کند. بالی پولندران استاد پاتولوژی، میکروبیولوژی و ایمونولوژی استنفورد و همچنین محقق ارشد این پژوهش می گوید: یافته های تحقیق ما نشان می دهد سیستم ایمنی چگونه در مواجهه با عفونت ویروس کرونا منحرف می شود و به وخیم شدن بیماری منجر می شود و همچنین به درمان های بالقوه مختلفی اشاره می کند.

در این پژوهش محققان واکنش سیستم ایمنی بدن 76 فرد بیمار و 69 فرد سالم را سنجیدند. آنها متوجه افزایش سطح مولکول هایی شدند که منجر به التهاب در خون بیماران بدحال کووید19 می شود. 3 مورد از مولکول های شناسایی شده در بیماری های دیگر نیز به التهاب ریه منجر می شدند اما تا به امروز قبلا در موارد عفونت های کووید19 مشاهده نشده بود.

این سه مولکول و پذیرنده های آنها نشان دهنده هدف ها درمانی در مقابله با کووید19 هستند.

همچنین محققان با سطح بالایی از رسوبات میکروبی مانند دی ان ای باکتری و مواد دیواره سلول در خون بیماران بدحال کووید19 کشف کردند. میزان وخامت حال بیمار با توجه به افزایش میزان رسوبات خون او و همچنین مواد التهاب زا در گردش خود او نیز بیشتر می شد.

این یافته ها در موارد بدحال کووید 19 نشان می دهد محصولات باکتری هایی که به طور معمول فقط ممکن است در اماکنی مانند روده، ریه ها و گلو به جریان خون راه یابند، به افزایش التهابی منجر می شوند که از طریق جریان خون به همه جای بدن منتقل می شود.

در کنار این موارد پژوهش نشان داد به طور متناقض، سلول های اصلی سیستم ایمنی بدن در خون بیماران مبتلا به کووید-19 با وخیم تر شدن بیماری، فلج می شوند و این سیستم به جای آنکه در مواجهه با وجود ویروس ها یا باکتری ها تحریک شود، عملکرد ضعیفی از خود نشان می دهد.

پولندران در این باره می گوید: یکی از رازهای بزرگ ابتلا به عفونت کووید19 آن بود که چرا شدت ابتلای برخی افراد به کووید19 بالا است و برخی دیگر خیلی سریع از بیماری بهبود می یابند. اکنون ما چشم اندازی به آنچه در بدن اتفاق می افتد در اختیار داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1397

به "دلیل وخامت حال برخی بیماران کرونایی بررسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل وخامت حال برخی بیماران کرونایی بررسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید