دولت بایدن از شکایت مجدد سنا علیه ترامپ حمایت می نماید

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای از حمایت دولت بایدن از رسیدگی کمیسیون امنیت داخلی مجلس سنا به پرونده حادثه ششم ژانویه در این کشور اطلاع داد.

دولت بایدن از شکایت مجدد سنا علیه ترامپ حمایت می نماید

سخنگوی کاخ سفید همچنین تاکید نمود که مطمئناً دولت بایدن از تشکیل چنین کمیسیونی حمایت خواهد نمود.

جن ساکی در این خصوص گفت: بایدن از تمامی کوشش ها در راستای روشن شدن بیشتر حقایق (مربوط به یورش به کنگره) در راستای حصول اطمینان از عدم تکرار چنین وقایعی حمایت خواهد نمود.

در همین حال، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیشتر از تشکیل یک کمیسیون مستقل برای رسیدگی و اعلام گزارش در مورد حقایق و دلایل مرتبط با حادثه روز ششم ژانویه در پایتخت این کشور اطلاع داد و آن را حادثه ای تروریستی خوانده بود.

لازم به ذکر است که این اقدامات تنها 3 روز پس از تبرئه دونالد ترامپ از اتهامات وارده علیه وی در مورد نقش او در حمله به کنگره آمریکا به انجام می رسد.

هم اکنون سناتور بنی تامسون رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا و عضو حزب دموکرات نیز شکایتی جدید علیه ترامپ به جریان انداخته است.

بر اساس این گزارش، در اتهامات مطرح شده جدید از سوی تامسون، ترامپ به ایجاد شورش در پایتخت آمریکا و همچنین تبانی با وکیل مدافع خود و گروه های تندرو در جهت جلوگیری از تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا متهم شده است.

گفته می گردد این نخستین شکایت مطرح شده علیه ترامپ از سوی یک عضو کنگره آمریکا بوده که در آن خواهان مجازات رئیس جمهور سابق این کشور و همچنین جبران خسارات وارده به پایتخت از سوی وی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1749

به "دولت بایدن از شکایت مجدد سنا علیه ترامپ حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت بایدن از شکایت مجدد سنا علیه ترامپ حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید