دولت به ایجاد تشکل های گردشگری در کشور یاری کند

به گزارش بارازعلی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان از دولت خواست که به ایجاد تشکل های گردشگری و توسعه آنها در کشور یاری کند.

دولت به ایجاد تشکل های گردشگری در کشور یاری کند

اگر علاقمند به سفر با بهترین سفر با کشتی به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از سمنان سهراب حکیم زاده بعد از ظهر امروز در نشست کمیسیون گردشگری اتاق سمنان گفت: بخش خصوصی انتظار زیادی از دولت ندارد اما حداقل این انتظار را داریم که دولت به تسهیل در بوروکراسی اداری یاری کند.

وی بوروکراسی اداری را یکی از موانع پیش روی بخش خصوصی و تولیدگران دانست و اضافه نمود: دولت و نهادهای حاکمیتی در این شرایط که نمی توانند به دلیل محدودیت منابع حمایت زیادی نمایند لااقل می توانند با برطرف موانع اداری و جلوگیری از پیچیدگی و طولانی شدن روندهای اداری فضا را برای فعالیت بهتر فعالان مالی فراهم نمایند.

این فعال مالی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش گردشگری فوائد سرشاری را نصیب کشور می نماید توضیح داد: دولت باید زمینه سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی در این حوزه را فراهم کند.

حکیم زاده بر لزوم ایجاد تشکل های گردشگری و مردم نهاد تاکید و اعلام کرد: فعالان گردشگری نیز باید با ایجاد ارتباط با اتاق های استان خود از ظرفیت های تخصصی و قانونی که در این بخش پیش بینی شده استفاده نمایند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان ادامه داد: تشکیل تشکل های گردشگری و ارتباط بیشتر با اتاق استان ها می تواند بستری قانونی برای طرح مطالبات فعالان این بخش فراهم کند.

وی با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت بالایی در بخش گردشگری دارد گفت: استان سمنان هم از نظر تعدد آثار تاریخی و هم از نظر گردشگری مذهبی و طبیعت گردی ظرفیت های بالایی دارد که بخش زیادی از آنها بلااستفاده مانده است.

این فعال گردشگری به عبور سالانه بیش از 20 میلیون زائر و مسافر از محورهای این استان اشاره نمود و گفت: اگر برنامه ریزی خوبی صورت گیرد سمنان می تواند از معبر به یک مقصد گردشگری تبدیل گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 894

به "دولت به ایجاد تشکل های گردشگری در کشور یاری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت به ایجاد تشکل های گردشگری در کشور یاری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید