دولت نظامی تایلند تغییرات اساسی نظام انتخاباتی را شروع کرد

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: دولت نظامی تایلند امروز دوشنبه اعلام نمود که اجرای تغییرات ساختاری و اساسی در نظام انتخاباتی این کشور را شروع نموده است.

دولت نظامی تایلند تغییرات اساسی نظام انتخاباتی را شروع کرد

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت تایلند در شرایطی اجرای اصلاحات و تغییرات اساسی در نظام انتخاباتی را شروع نموده است که فرمانده ارتش این کشور 25 اکتبر 2015 میلادی را زمان دقیق برگزاری انتخابات سراسری اعلام نموده است.

یک مقام ارشد دولت نظامی تایلند تاکید نمود: اصلاح احزاب سیاسی، تمرکز زدایی قدرت و تحقیق و مجازات گروه هایی که مرتکب تخلف و تقلب انتخاباتی شده اند در اولویت اقدامات ارتش تایلند واقع شده است. ما در مورد موانع موجود برای برگزاری انتخابات صحبت خواهیم کرد.

آمریکا و اتحادیه اروپا پس از وقوع کودتای نظامی در تایلند سطح روابط سیاسی خود با دولت نظامی این کشور را کاهش داده اند. آمریکا خواهان بازگشت تایلند به دولت غیر نظامی و برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه شده است.

فرمانده ارتش تایلند همچنین از تشکیل دولت موقت این کشور تا ماه آینده خبر داده است. وی تاکید نمود: قانون اساسی موقت تایلند اجازه تشکیل دولت و کابینه موقت را در ماه سپتامبر می دهد.

وی توضیح داد: پس از تشکیل دولت موقت شورای اصلاح قانون اساسی معرفی خواهد شد تا قانون اساسی دائمی تایلند را تنظیم و آماده کند. وی به این مساله اشاره ای ننموده است که آیا برای اجرا شدن قانون اساسی جدید تایلند همه پرسی برگزار خواهد شد یا نه.

ارتش تایلند 22 می دولت یینگ لاک شیناواترا نخست وزیر سابق را سرنگون کرد. این مساله موجب کاهش اعتماد سرمایه گذاران شده و تاثیر منفی زیادی بر وضعیت مالی تایلند داشته است.

ارتش تایلند قانون اساسی را لغو نموده، مانع از برگزاری تجمعات شده و سیاستمداران را بازداشت نموده است. کودتای نظامی تایلند دو روز پس از برقراری حکومت نظامی توسط ارتش اعلام شده است.فرمانده ارتش تایلند قول داده است که ارتش و نیروهای نظامی نظم و امنیت را پس از 6 ماه تنش و کشمکش های سیاسی برقرار خواهد نمود.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 632

به "دولت نظامی تایلند تغییرات اساسی نظام انتخاباتی را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت نظامی تایلند تغییرات اساسی نظام انتخاباتی را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید