دو پیغام تسلیت برای درگذشت عباس خوشدل

به گزارش بارازعلی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر موسیقی این وزارتخانه در دو پیغام جداگانه درگذشت عباس خوشدل را تسلیت گفتند.

دو پیغام تسلیت برای درگذشت عباس خوشدل

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیغام تسلیتش برای درگذشت عباس خوشدل، آهنگساز و نوازنده نوشته است: عباس خوشدل آهنگساز با آثار خاطره انگیزی چون نوای کاروان و نیلوفرانه در یاد و جان مردم و دوستداران موسیقی ماندگار است. خوشدل در هنرستان عالی موسیقی تحصیل کرد، در موسیقی کلاسیک و موسیقی ایرانی تبحر داشت و با ارکسترها و استادان شاخص موسیقی نوازندگی فلوت و همکاری کرد و در آهنگسازی آثار ارزشمندی خلق کرد که در جان های مشتاق خانه نموده است.

درگذشت استاد عباس خوشدل را به خانواده گرامی اش و هنردوستان تسلیت می گویم و برای هنرمند زنده نام علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستارم. یادش گرامی

پیغام تسلیت مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

همچنین در متن پیغام محمد اله کمک، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای درگذشت عباس خوشدل آمده است: درگذشت هنرمند گرانقدر، استاد عباس خوشدل مایه تاسف و تاثر و فقدان ایشان ضایعه ای برای جامعه موسیقی است.

هنر مرحوم خوشدل چندین دهه بر تارک موسیقی درخشید و نوای ساز و آهنگ های زیبایش جاودانه شد.

درگذشت این هنرمند گرامی را به جامعه هنری کشور، هنرمندان عرصه موسیقی و خانواده ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم از درگاه احدیت مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت دارم.

عباس خوشدل ـ آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازنده پیشکسوت ـ 28 اسفندماه بر اثر سکته قلبی در سن 89 سالگی از جهان رفت.

خوشدل متولد اول مهر 1310 و فارغ التحصیل هنرستان عالی موسیقی در رشته فلوت بود. او ردیف موسیقی سنتی را با ابراهیم بوذری، سازشناسی را نزد استاد رادمرد، تلفیق شعر و موسیقی را با دکتر نیرسین و هارمونی و آهنگسازی را نزد دکتر مسعودیه گذراند. این هنرمند در سال 1337 به عنوان نوازنده و سولیست فلوت با ارکستر صبا به رهبری استاد دهلوی، با ارکسترهای استاد پورتراب، رادمرد و حق کردار و با ارکسترهای کوچک استاد پایور و گروه تک نوازان استاد تهرانی همکاری داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1774

به "دو پیغام تسلیت برای درگذشت عباس خوشدل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو پیغام تسلیت برای درگذشت عباس خوشدل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید