دیدار نخست وزیر اسبق انگلیس با شاه سعودی

به گزارش بارازعلی، دیوید کامرون نخست وزیر اسبق انگلیس شب گذشته (پنجشنبه) با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در ریاض دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار نخست وزیر اسبق انگلیس با شاه سعودی

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیوید کامرون نخست وزیر اسبق انگلیس (2011-2016) که برای شرکت در کنفرانس طرح آینده سرمایه گذاری در عربستان وارد این کشور شده، شب گذشته (پنجشنبه) با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی دیدار و گفت و گو کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) در این دیدار، درباره روابط ریاض و لندن و موضوعات مورد توجه طرفین بحث و گفتگو شد. خبرگزاری سعودی اشاره ای به جزئیات مباحث طرح شده ننموده است.

نخست وزیر اسبق انگلیس روز گذشته در سخنانی در کنفرانس طرح آینده سرمایه گذاری در ریاض خطاب به حاضران گفت که نباید فرصت های سرمایه گذاری در عربستان را از دست بدهند.

او دولت سعودی را شریک مهم انگلیس دانست و مدعی شد که دنیا برای امنیت خویش و مبارزه با تروریسم به عربستان سعودی احتیاج دارد.

علاوه بر دیوید کامرون، مارتین سورل کارشناس بازاریابی و رئیس شرکت بزرگ تبلیغاتی WPP، نویل کوین مدیر بانگ اچ. اس. بی سی، دیوید شومر مدیر بازار بورس لندن و گراهام استورات نماینده تجاری دولت انگلیس نیز در این کنفرانس شرکت نموده اند.

حضور دیوید کامرون در عربستان سعودی و دیدار با سلمان بن عبدالعزیز، در حالی است که سال گذشته افشای خبر همکاری تونی بلر نخست وزیر پیش تر انگلیس با دولت سعودی و دریافت حق مشاوره های هنگفت خبرساز شد.

روزنامه تلگراف در تیرماه سال گذشته گزارش داد که تونی بلر در ازای ارائه مشاوره به محمد بن سلمان، مبلغ 9 میلیون پوند دستمزد دریافت نموده است. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 603

به "دیدار نخست وزیر اسبق انگلیس با شاه سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار نخست وزیر اسبق انگلیس با شاه سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید