رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا: وضعیت کالچو شبیه کشتی تایتانیک است!

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: بالاترین مقام فوتبال ایتالیا با هشدار نسبت به وضعیت کنونی این ورزش در کشورش، آن را به کشتی تایتانیک تشبیه کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا: وضعیت کالچو شبیه کشتی تایتانیک است!

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، کارلو تاوکیو می گوید، تنها پنج تیم در کالچو (فوتبال باشگاهی ایتالیا) هستند که از نظر مالی وضعیت مطلوبی دارند، اما شرایط سایر تیم های باشگاهی ایتالیایی بحرانی است.

رئیس 71 ساله فدراسیون فوتبال ایتالیا در گفت و گو با نشریه گاتزتا دلواسپورت، با اشاره به اتفاق اخیری که برای باشگاه پارما رخ داد (ورشکستگی و سقوط به دسته چهارم) گفت: سال جاری ما همه برگه های موازنه تیم ها را خوانده ایم و باید بگوییم که حتی بعضی از تیم ها در شهر های بزرگ هم مسائلی داشته اند. ما به آنها در مورد وضعیت شان برای فصل 17-2016 هشدار داده ایم و گفته ایم که یا باید یکسری پارامترها را رعایت نمایند یا اینکه از لیگ اخراج می شوند.

تاوکیو اضافه کرد: پارامترهایی را که ما در نظر داریم، اگر قرار بود در تابستان سال جاری اعمال شوند، تنها پنج تیم برای فصل آینده جهت رقابت در سری A واجدالشرایط می شدند. سازوکاری که در حال حاضر کالچو دارد، همان راهی را می رود که کشتی تایتانیک رفت. ما دیگر نمی توانیم اجازه دهیم اتفاقی که برای پارما رخ داد، تکرار گردد. ما نمی توانیم به سرعت تمام مسائل مان را حل کنیم، اما یک برنامه پنج سال در نظر داریم که می تواند مسائل فوتبال ایتالیا را حل نماید و آن را از ورشکستگی نجات دهد.

رئیس فدارسیون فوتبال ایتالیا همچنین مطرح نمود که نسبت به یک تغییر ساختار کامل در سیستم برگزاری لیگ ایتالیا امیدوار است. او تأکید کرد: در دنیای حرفه ای فوتبال باید بازنگری گردد. به نظر من داشتن سه لیگ در سطوح مختلف غیرضروری بوده و دو لیگ برای فوتبال ما کافی است. یکی از آن لیگ ها سری A است و دیگری لیگی ادغام شده از سری B و لیگا پرو که هدفش بالا بردن اهمیت توجه به فوتبال پایه است. اما آیا شما فکر می کنید که این کار آسانی است؟ اگر تعداد تیم های سری A و B به 18 تیم کاهش پیدا نمایند و دو گروه 18 تیمی هم در لیگاپرو داشته باشیم که مجموعاً 72 تیم می شوند، عالی خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 658

به "رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا: وضعیت کالچو شبیه کشتی تایتانیک است!" امتیاز دهید

1 کاربر به "رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا: وضعیت کالچو شبیه کشتی تایتانیک است!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا: وضعیت کالچو شبیه کشتی تایتانیک است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید