روسیه برای آنفلوآنزای مرغی واکسن ساخت

به گزارش بارازعلی، دانشمندان روسی که نخستین موارد ابتلا به آنفلوانزای مرغی H5N8 را در انسان کشف نموده بودند، توانسته اند برای این بیماری واکسن توسعه دهند.

روسیه برای آنفلوآنزای مرغی واکسن ساخت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از تاس، رینات مکسیتوف مدیرکل مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور روسیه که در زمینه فراوری واکسن کرونا فعال است، یک نوع واکسن ایجاد نموده است که می تواند به عنوان واکسن علیه آنفلوانزای H5N8 که همچنین به عنوان آنفولانزای مرغی شناخته می گردد، استفاده گردد.

به گفته کارشناسان بهداشتی، H5N8 زیرگروهی از آنفلوانزای نوع A است و بعضی مواقع از آن به عنوان آنفلوانزای پرندگان/مرغی یاد می گردد. اگرچه H5N8 یکی از زیرگروه های کمتر بیماری زا برای انسان تلقی می گردد، اما در حال تبدیل شدن به یک عامل بیماری زا است.

مدیرکل مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور می گوید: در ماه مارس (اسفند)، ما از فناوری ژنتیک معکوس برای ایجاد سویه واکسنی استفاده کردیم که می تواند به عنوان واکسن علیه H5N8 مورد استفاده قرار گیرد. در صورت لزوم، می توان این سویه را سریعاً به تأسیسات فراوری روسیه تحویل داد تا با یاری فناوری های موجود واکسن فراوری کند. نمونه اولیه کیت تست نیز فراوری شده است.

به گفته وی، مسئله فراوری واکسن و ثبت کیت آزمایش برای استفاده در روسیه به تقاضای آن بستگی دارد. ناظر بهداشتی روسپوتربنادزور روسیه می تواند در صورت احتیاج به دلیل شرایط اپیدمیولوژیکی تصمیم گیری کند.

آنا پوپووا، رئیس روسپوتربنادزور که نهاد ناظر بر بیماری های عفونی است، در مصاحبه ای با خبرگزاری روسیه گفت: نوع جدید آنفلوانزای مرغی H5N8 که در ماه فوریه در چندین روس تأیید شد، احتمالاً به زودی جهش می یابد تا توانایی انتقال انسان به انسان را بدست آورد.

در ماه فوریه، دانشمندان مرکز وکتور اولین موارد A (H5N8) در انسان را تأیید نموده اند. این ویروس در هفت کارگر یک مرغداری جنوب روسیه تأیید شد، جایی که شیوع بیماری در دسامبر سال 2020 در میان پرندگان ثبت شد؛ اما تا به امروز هیچ نشانه ای از سرایت این ویروس بین انسان ها به دست نیامده است، این نوع آنفولانزای مرغی برای پرندگان بسیار کشنده است، اما این اولین گزارش از انتقال آن به انسان بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1897

به "روسیه برای آنفلوآنزای مرغی واکسن ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه برای آنفلوآنزای مرغی واکسن ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید