روسیه: کوشش های آمریکا برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران بی فایده است

به گزارش بارازعلی، ایرنا نوشت: نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین اظهار داشت: تمام کوشش های آمریکا برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران شکست خورده است و در آینده نیز بی نتیجه خواهد ماند.

روسیه: کوشش های آمریکا برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران بی فایده است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

میخاییل اولیانوف روز شنبه در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده با توجه لغو محدودیت تسلیحاتی ایران روز 18 اکتبر (27 مهر) می تواند از آن ممانعت کند، گفت: کوشش های اخیر آمریکا در شورای امنیت برای این اقدام (ادامه تحریم تسلیحاتی ایران) ناتوانی این کشور را نشان داد.

وی اضافه نمود: بیشتر اعضای شورای امنیت از حمایت از واشنگتن برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران خودداری کردند. هیچ دلیلی وجود ندارد که آمریکا در این موضع خود بازبینی کند.

اولیانوف در پاسخ به این سوال که روسیه در زمان حاضر که ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد آیا می تواند از کوشش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی آمریکا جلوگیری کند، گفت: ریاست روسیه بر شورای امنیت در این مورد هیچ اهمیتی ندارد اما در صورت احتیاج ما به عنوان عضو دائمی شورای امنیت، با چنین کوشش آمریکا مقابله می کنیم.

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پیش تر در سخنرانی خود به مناسبت شروع ریاست این کشور بر شورای امنیت اعلام نموده بود که امکان گفت و گو و بحث جدید در خصوص بازگشت تحریم ها علیه ایران در این شورا که آمریکا بر آن اصرار و پافشاری دارد، منتفی است. واسیلی نبنزیا توضیح داد: مساله بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران دیگر در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد بحث قرار نخواهد گرفت.

نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به این پرسش که سطح همکاریهای ایران و آژانس را چگونه می بینید، گفت: ما در این مساله به دیدگاه دو طرف (ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی) توجه می کنیم. وی اضافه نمود: تهران و ریاست آژانس بین المللی انرژی اتمی سطح همکاریها را عالی ارزیابی می نمایند.

مقام روس با اشاره به بروز مساله در روابط بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص دسترسی بازرسان آژانس به دو مرکز هسته ای در ایران گفت: اما این مسائل در جریان سفر رافائل گروسی رئیس آژانس به تهران در ماه اوت گذشته با موفقیت حل شد

وی اضافه نمود: توافقی که در آن موقع به دست آمد با موفقیت اجرا می گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1480

به "روسیه: کوشش های آمریکا برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران بی فایده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: کوشش های آمریکا برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران بی فایده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید