سرمربی تراکتور: اگر سرمربی تیم کرونا بگیرد تکلیف چیست؟

به گزارش بارازعلی، سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: شرایط موجود برای برگزاری بازی های لیگ برتر نامناسب است.

سرمربی تراکتور: اگر سرمربی تیم کرونا بگیرد تکلیف چیست؟

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، ساکت الهامی در خصوص شرایط تیمش اظهار کرد: اکنون در بلاتکلیفی محض به سر می بریم، متأسفانه تست کرونای شش نفر از اعضای تیم ما مثبت است و این موضوع باعث ایجاد ترس و نگرانی در بین اعضای تیم شده است. چند بازیکن ما هم به دلیل شرایط پروازها، امکان سفر به ایران را ندارند، چگونه در چنین شرایطی برای بازی ها آماده شویم؟

سرمربی تیم فوتبال تراکتور ادامه داد: شما تصور کنید که 48 ساعت مانده به شروع بازی، تست کرونای چند بازیکن ما مثبت اعلام شود، نمی توانیم که به یکباره سیستم بازی را عوض کنیم، به جای بازیکنان کلیدی، از چه کسانی استفاده کنیم؟ خوشبختانه تا به امروز تست من منفی بود ولی اگر سرمربی تیم به کرونا مبتلا شود، در این شرایط تکلیف چیست؟ طبیعی است که هیچ تیمی نمی تواند بدون سرمربی پیروز شود.

الهامی با بیان اینکه نبود ماساژ و استخر و آب درمانی که برای ریکاوری در زمان بدنسازی لازم است، دستمان را بسته، بیان نمود: الان شش نفر از تیم ما کرونا مثبت هستند، چهار بازیکن دیگر اصلی مان هم به خاطر محدودیت ها و قرنطینه در خارج از کشور هستند و تا به امروز امکان حضور در تمرینات را ندارند. الان بدون 10 بازیکن اصلی چگونه تیم را برای مسابقات آماده کنیم؟ ما چهار نفر چهار نفر تمرین می کنیم، با این شرایط چگونه می توان بازی کرد؟ در خصوص سایر بازیکنان هم اگر بدون فشار بدنی و آمادگی وارد مسابقات شویم، دچار مصدومیت و کشیدگی می شوند.

الهامی که با سایت تراکتور گفت و گو می کرد، با اشاره به حضور افسر سلامت در باشگاه ها، اظهار کرد: افسر سلامت به ما تأکید نموده که فاصله اجتماعی را رعایت کنیم، مگر در حین بازی و زدن ضربات کاشته، امکان رعایت فاصله اجتماعی وجود دارد؟ فوتبال بدون برخورد فیزیکی، امکان پذیر نیست.

سرمربی تراکتور با تأکید بر اینکه برخی تیم ها پنهان کاری می نمایند، گفت: نمی دانم چرا در برخی تیم ها فقط تدارکات مثبت اعلام می شود. ما هم پس از این، جواب تست کرونای بازیکنان را اعلام نخواهیم کرد؛ چرا که با هر تست کرونا، آمار مبتلایان به این بیماری در تیم ما افزایش می یابد و با این شرایط نمی توان وارد مسابقات شد. تست کرونا، اسکن ریه، بحث ضدعفونی، تونل ضدعفونی و ... تمرکز را از ما گرفته است.

وی ادامه داد: امکان دارد که با تست مجدد، آمار مبتلایان تیم ما بالا برود، شاید بازیکن حین سفر کرونا بگیرد که در چنین شرایطی می تواند تمامی بازیکنان و عوامل درگیر با برگزاری یک مسابقه را به کرونا مبتلا کند. واقعیت این است که نشاط اجتماعی با دادن جام به یک تیم خاص، به جامعه باز نمی شود، حرف ما جان انسان هاست و این موضوع هم شوخی بردار نیست.

الهامی با بیان اینکه فوتبال ایران شرایط اجرای پروتکل بهداشتی لیگ آلمان را ندارد، مطرح نمود: به عنوان مثال از تیم ها درخواست شده که رختکن ها را ضدعفونی نمایند که این موضوع شدنی است. اما من تمرینات تیم منچسترسیتی را نگاه می کردم که اعضای تیم در نصف زمین تمرین می کردند و نصف دیگر زمین با استفاده از دستگاه مخصوص و موادی که به چمن آسیب نرساند، ضدعفونی می شد درحالی که کشورمان این امکانات را ندارد.

وی با بیان اینکه باید از اعضای خانواده بازیکنان مشکوک هم تست گیری شود، مطرح نمود: بازیکنان از خانه شان به تمرینات می آیند، پس امکان دارد کرونا را از اعضای خانواده اش به تیم سرایت دهند. تکلیف در چنین شرایطی چیست؟ ابتدا می گفتند که با گرم شدن هوا، کرونا کمتر می شود که کاملاً برعکس شده و اکنون که در خرداد ماه به سر می بریم، شرایط استان های گرمسیر حادتر شده است.

سرمربی تراکتور با بیان اینکه شرایط تمامی بازیکنان برای حضور در تمرینات یکسان نیست، اظهار کرد: نمی توانیم به بازیکنان اجبار کنیم، بازیکنان به من می گویند که ما پول نمی خواهیم و هر چقدر که دوست دارید، جریمه مان کنید، ما در چنین شرایطی چه کار کنیم؟ نمی توانم که با زور اسلحه بازیکنان را به تمرین بیاورم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط اجرای بازی ها را نداریم، گفت: بنده از روزی که آمده ام، تیم ما بیشترین امتیازات را کسب نموده است و هیچ تیمی بهتر از ما نیست. جزو چهار تیم جام حذفی و هم امتیاز با تیم دوم جدول در لیگ برتر هستیم.

الهامی ادامه داد: برخی دوستان می گویند که ما باید از منافع تیم مان حمایت کنیم که درست می گویند، ولی من هم باید از تیم خودم حمایت نموده و جوابگوی مردم آذربایجان و تمام هواداران تراکتور باشم. من هم باید از مالک باشگاه که یک تنه مقابل همه ایستاده، حمایت کنم. جا دارد از همین جا از مالک باشگاه مان تشکر کنم؛ چرا که از نظر اقتصادی و امکانات بهترین شرایط را نسبت به سایر تیم ها داریم. هیچ کدام از تیم ها پیروز به برگزاری اردوی خارجی در نیم فصل مسابقات نشدند، ولی ما به خاطر خصوصی بودن، اردوی خارجی برگزار کردیم.

الهامی با تأکید بر اینکه ما هم معتقدیم که خون فوتبالیست ها نسبت به سایر مشاغل رنگین تر نیست، گفت: مثلاً در مشاغلی همچون نانوایی، رعایت فاصله اجتماعی ممکن بوده، ولی در فوتبال امکان پذیر نیست و اگر یک نفر مبتلا شود، تمامی بازیکنان دو تیم مبتلا می شوند و شرایط در هفته های بعدی بدتر هم می شود. من به شما قول می دهم که از هفته چهارم شروع دوباره مسابقات، شرایط خیلی وخیم تر خواهد شد.

الهامی تأکید کرد: گل محمدی رئیس محترم اداره کل ورزش و جوانان به درستی گفته که برگزاری مسابقات فوتبال در شرایط کنونی یعنی خودکشی. بنده نظرات بازیکنان و هوادارانمان را گفتم، ما نمی توانیم بدون فوتبال زندگی کنیم، ولی شرایط باید به گونه ای باشد که از فوتبال سود و لذت ببریم، اما نه به هر قیمتی.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1279

به "سرمربی تراکتور: اگر سرمربی تیم کرونا بگیرد تکلیف چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تراکتور: اگر سرمربی تیم کرونا بگیرد تکلیف چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید