سعیدی: در انتخابات کمیسیون ورزشکاران گزینه ای نداشتیم

به گزارش بارازعلی، دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: ما هیچ گزینه ای در انتخابات کمیسیون ورزشکاران نداشتیم و نخواهیم داشت و مداخله نکردیم.

سعیدی: در انتخابات کمیسیون ورزشکاران گزینه ای نداشتیم

به گزارش خبرنگاران، کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در جلسه انتخابات کمیسون ورزشکاران گفت: کمیسیون ورزشکاران، باید صدای ورزشکاران باشد و مانند سایر کمیسیون ها نقش مشورتی دارد. این کمیسیون نقش مشارکتی در تصمیم سازی ها خواهد داشت و به رئیس کمیته ملی المپیک مشاوره می دهند و باید از این ظرفیت بزرگ در تحقق نهضت و منشور المپیک استفاده کنیم. از تلاش های میراسماعیلی تشکر می کنم و آنچه که می توانستند انجام دادند.

سعیدی تاکید کرد: همه شما نور چشم ما هستید و برای ورزش زحمت کشیدید. برای ما همه شما یکسان هستید. ما هیچ گزینه ای نداشتیم و نخواهیم داشت و مداخله نکردیم اگر کسی می داند که من به آنها زنگ زدم همین جا اعلام کند که ابهامی وجود نداشته باشد. صالحی امیری هم همواره پایبند بر اصل اخلاق هستند و حتی برای فدراسیون ها هیچ گاه نبوده که در رای گیری به ما گزینه ای را معرفی کنند.

دبیرکل کمیته افزد: من چندین سال ورزش حرفه ای داشتم و هادی ساعی هم برای ما یک اسطوره است و اگر اختلافی هم باشد اختلاف های کارشناسی است و این نیست که اگر دیدگاهی بگوید یعنی اختلاف. یکی از اعضای کمیسیون فردی است که محکومیت رسمی دوپینگ دارد. بنده به عنوان دبیر کل باید رسیدگی می کردم. من هم اطلاع نداشتم و سایت فدراسیون جهانی را نگاه کردیم و محکومیت وی نیز تائید شد. به رئیس فدراسیون مربوطه زنگ زدیم و تائید کرد. فردی که محرومیت دارد نمی تواند در انتخابات شرکت کند و اعتراض وارد بود و با عزیزان صحبت کردیم که حضور نداشته باشد.

وی شرح داد: مسئله دیگر درمورد آیین نامه است. یک آیین نامه قبلا تصویب شد اگر IOC را ببینید خط و مشی برگزاری انتخابات کمیسیون ورزشکاران را ذکر کرده و یک بند این است که می تواند بازنگری صورت بگیرد. در آن ذکر نشده که باید به تصویب IOC برسد. ما که کار غیرقانوی انجام نمی دهیم. ما الان خرد جمعی را به کار می بریم و رای می گیریم.

در ادامه کیکاووس سعیدی گفت: تائیدیه IOC در جمع قرائت شود. دیشب پیگیری شده و تلفنی با آقای جرم صحبت کردم و قول دادند که تائیدیه را به ما برسانند و ساعت 10:30 دریافت کردیم. در این متن آمده؛ ممنونم که نسخه جدید برای IOC ارسال شد. ما متوجه شدیم همه قوانین ما در آیین نامه جدید رعایت شده است و اصول کاملا درست است. بعضی از لغات نیاز به میزان سازی است. ما تعدادی نکات را تا چند روز آینده برای نهایی کردن خدمت شما ارسال می کنیم.

همچنین طاهره طاهریان، نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: خوشحالم در خدمت شما هستم. از میراسماعیلی و حسنی پور به خاطر فعالیت هایی که داشتند تشکر می کنم. امروز انتخابات رئیس و نایب رئیس را برگزار می کنیم. کاندیداها در دو بخش ثبت نام کردند و دستور العمل آیین نامه کمیسیون ورزشکاران است. مطابق همین آیین نامه نیز عمل می کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1365

به "سعیدی: در انتخابات کمیسیون ورزشکاران گزینه ای نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعیدی: در انتخابات کمیسیون ورزشکاران گزینه ای نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید