سفر پامپئو به بروکسل برای گفت وگو با اعضای ناتو درباره توافق صلح افغانستان

به گزارش بارازعلی، وزیر خارجه آمریکا برای گفت وگو با دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی درباره توافق پیشنهادی با طالبان و نقش آینده این سازمان در افغانستان راهی بروکسل شد.

سفر پامپئو به بروکسل برای گفت وگو با اعضای ناتو درباره توافق صلح افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا برای گفت وگو با ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درباره توافق پیشنهادی صلح با طالبان، واشنگتن را به مقصد بروکسل ترک کرد.

پامپئو و استولتنبرگ در حالی درباره روند صلح افغانستان گفت وگو می نمایند که روز گذشته مشاوره نماینده ارشد آمریکا جزئیات توافقنامه با طالبان را در اختیار دولت کابل قرار داد.

در پیش نویس این توافقنامه آمده است که 135 روز پس از امضای این توافق و در صورتی که طالبان نسبت به تعهداتش پایبند باشد آمریکا 5400 نفر از نیروهای خود را از 5 پایگاه نظامی در افغانستان خارج می نماید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام ناتو گفت که در این دیدار دو طرف درباره روند صلح افغانستان و ماموریت نظامی ناتو در افغانستان گفت وگو خواهند کرد.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی درباره پیش نویس توافقنامه با طالبان و واکنش واشنگتن گفت: پس از این نیز فرماندهی آمریکا تمام مسئولیت های خود را در افغانستان حفظ خواهد نمود و در صورتی که طالبان سبب گسترش گروههای تروریستی گردد یا با آنها مبارزه نکند، آمریکا تمام صلاحیت های خود را دارد و دست خود را در مقابل طالبان نمی بندد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 529

به "سفر پامپئو به بروکسل برای گفت وگو با اعضای ناتو درباره توافق صلح افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر پامپئو به بروکسل برای گفت وگو با اعضای ناتو درباره توافق صلح افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید