سیسی: قصد نداشتم رئیس جمهور شوم

به گزارش بارازعلی، رئیس جمهوری مصر گفت، قصد نداشته کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری این کشور گردد.

سیسی: قصد نداشتم رئیس جمهور شوم

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر گفت: من قصد کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست جمهوری نداشتم و از عدلی منصور خواستم تا برای کاندیدا شدن این پست اقدام کند اما وی مخالفت کرد.

سیسی همچنین گفت: چند ماهی کوشش کردم تا عدلی منصور، رئیس جمهور موقت آن موقع را برای کاندیدا شدن متقاعد کنم. به عدلی منصور گفتم لطفا این تصمیم را بگیر و من در صندلی کنونی ام از تو حمایت می کنم و در کنارت می ایستم اما منصور مخالفت کرد و گفت که امکان ندارد.

عدلی محمود منصور در 3 ژوئیه 2013 میلادی در نتیجه کودتای 2013 مصر و به دنبال عزل محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر از طریق ارتش مصر، به عنوان رئیس جمهور موقت دولت انتقالی و مسئول برگزاری انتخابات زودهنگام تعیین شد. او چند روز بعد حازم الببلاوی را به عنوان نخست وزیر دولت موقت منصوب نمود. منصور تا 8 ژوئن 2014 که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر شد، کفیل ریاست جمهوری مصر بود.

سیسی در جریان سخنرانی خود به مناسبت سالروز میلاد نبی اکرم(ص) توضیح داد، هرکس که برای پست ریاست جمهوری کاندیدا گردد هدفش مصر، پیشرفت کشور و دفاع از آن است.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری مصر توضیح داد: ما به کوشش های دشمنان برای مانع تراشی در جهت فعالیتمان توجه نمی کنیم و با همکاری و کوشش بیشتر به آن پاسخ می دهیم و با امید و اطمینان به خدا به جلو می رویم. من به پیروزی قریب الوقوع از جانب خدا برای کشور مصر و ملت آن و نیز تحقق آرزوهای خود برای داشتن کشوری پیشرفته ایمان دارم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 735

به "سیسی: قصد نداشتم رئیس جمهور شوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیسی: قصد نداشتم رئیس جمهور شوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید