شرکت دارویی سوئیس مجوز کاربرد تست پادتن ویروس کرونا دریافت کرد

به گزارش بارازعلی، شرکت داروسازی روشه سوئیس اعلام کرد که مجوز اضطراری سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را برای کاربرد تست تشخیص پادتن در بدن افراد مبتلا به ویروس کرونا، دریافت کرده است.

شرکت دارویی سوئیس مجوز کاربرد تست پادتن ویروس کرونا دریافت کرد

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل دانشجو به نقل از رویترز؛ دولت ها، شرکت ها و کسب و کار ها و افراد، در پی دستیابی به چنین تست های خونی هستند تا به آن ها در شناسایی بهتر و بیشتر افرادی که احتمالا مبتلا به این بیماری بوده اند و یا احتمالا دارای مصونیت هستند، با هدف طراحی بالقوه راهبرد هایی برای انتها دادن به قرنطینه ها و تعطیلی هایی که آسیب های بسکمک به اقتصاد های جهان زده است، کمک کند.

روشه پیش از این قول داده بود تست پادتن را تا اوایل ماه مه (میانه اردیبهشت ماه) آماده و عرضه کند و تا ماه ژوئن مقدار تولید ماهانه آن را تا میلیون ها عدد بالا ببرد.

این شرکت مستقر در باسل سوئیس که به صورت جداگانه سرگرم ساخت تست های مولکولی برای شناسایی افراد دارای ابتلای فعال به بیماری کووید - 19 است، اعلام کرده است که تست پادتن تولیدی آن به نام الکسیس آنتی سارس کوو - 2 دارای نرخ ویژگی 99.8 درصد و حساسیت 100 درصد است. این نسبت به آشکار شدن این موضوع کمک می کند که آیا فرد در معرض بیماری تنفسی کووید - 19 ناشی از ویروس کرونا قرار گرفته و در بدن وی پادتن هایی برای رویاوریی با این ویروس ساخته شده است یا نه.

شرکت های دیگری مانند ابوت لابراتواریز مستقر در آمریکا، بکتون دیکینسون اند کو و دیاسورین ایتالیا نیز آزمایش های تشخیص پادتن هایی را تولید کرده اند که پس از تماس فرد با این ویروس، در بدن ساخته می شود. دیاسورین و ابوت اخیرا مجوز های اضطراری دولت ایالات متحده را برای آزمایش محصولاتشان دریافت کرده اند.

کشور های جهان، طرح ها و برنامه های گوناگونی برای کاربرد چنین تست هایی به منظور شناخت بهتر کووید -19 و همچنین شناسایی افراد مبتلایی دارند که یا نشانه های حادی از خود بروز نداده اند و یا اصلا نشانه ای ندارند.

به گزارش روز شنبه شبکه اسکای نیوز، با صدور مجوز وزارت بهداشت انگلیس، محققان این کشور آزمایش های بالینی پلاسما درمانی برای بیماران مبتلا به کووید-19 را آغاز کرده اند.

در این روش پلاسمای خون افراد بهبود یافته از بیماری به افراد مبتلا تزریق می شود. پلاسمای گرفته شده حاوی پادتن (آنتی بادی) هایی است که سیستم ایمنی بدن افراد را در مقابل ویروس کرونا تقویت می کند. کل این فرایند 45 دقیقه طول می کشد و چنانچه آزمایش ها موفقیت آمیز باشد طرح ملی جمع آوری پلاسمای خون بهبودیافتگان برای درمان 5 هزار بیمار آغاز خواهد شد.

سازمان ملی خدمات بهداشت انگلیس امیدوار است در یک ماه آینده 10 هزار واحد پلاسما جمع آوری کند. به نوشته نشریه ایندیپندنت، تا به امروز 6 هزار و 500 بیمار بهبودیافته از کرونا، برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

دکتر مانو شانکار از بیمارستان سنت توماس، مکانی که این پروژه در حال اجراست، می گوید: ما در این روش تلاش می کنیم بیماران را با استفاده از آنتی بادی افرادی که از کرونا بهبود یافته اند در برابر این ویروس محافظت کنیم.

مت هنکوک وزیر بهداشت انگلیس نیز با ادعای برخورداری این کشور از دانشمندان پیش رو در زمینه علوم پزشکی، امیدوار است این روش درمانی نقطه عطفی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا شود.

بر اساس این گزارش، اهداکنندگان خون باید دست کم 28 روز از بهبودی آن ها پس از ابتلا به کرونا گذشته باشد؛ آن ها همچنین باید بین 16 تا 66 سال سن داشته باشند و باردار یا دچار بیماری قلبی نباشند. اجرای این روش باید با رضایت بیمار باشد و در خصوص کسانی به کار گرفته شود که در خطر مرگ هستند.

چین با استفاده از همین روش توانست جان بسکمک از مبتلایان به ویروس کرونا را نجات دهد.

پیش از این، همین روش در دوره همه گیری ویروس سارس و اِبولا برای کاهش عارضه های بیماری و کسانی به کار گرفته می شده که باید در بیمارستان ها بستری می شدند.

وخامت اوضاع سبب شده دولت انگلیس فرایند کشف واکسن کرونا را توسط دانشمندان دانشگاه های آکسفورد و ایمپریال کالج با جدیت بیشتری دنبال کند. براین اساس برای سرعت بخشیدن به فرایند کشف واکسن، گروه ویژه ای متشکل از کنندگان دولت، صنایع، محققان، دانشگاهیان و نهاد های ناظر را تشکیل داده است. دانشمندان این کشور امیدوارند تا پاییز سال جاری میلادی، واکسن این بیماری را کشف و تولید انبوه کنند.

تا به امروز حدود سه میلیون و 500 هزار تن در سراسر جهان به ویروس کرونا و بیماری کووید - 19 مبتلا شده و از این شمار، نزدیک به 250 هزار تن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1209

به "شرکت دارویی سوئیس مجوز کاربرد تست پادتن ویروس کرونا دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت دارویی سوئیس مجوز کاربرد تست پادتن ویروس کرونا دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید