صادرات 1000 تن قطعات ریخته گری به ایتالیا از تراکتورسازی تبریز

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: مدیرعامل تامین قطعات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: ماهانه یک هزار تن قطعات ریخته گری از تراکتورسازی به ایتالیا صادر می گرددو این قطعات که اکثراٌ قطعات داکتیل خاکستری و چدنی را شامل می گردد به شرکت های خودروسازی ایتالیا صادر می گردد.

صادرات 1000 تن قطعات ریخته گری به ایتالیا از تراکتورسازی تبریز

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران از تبریزبه نقل از روابط عمومی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران، جواد نجفی آذر در جمع رایزنان مالی سفارتخانه های ایران در خارج از کشور اظهار کرد: این قطعات که اکثراٌ قطعات داکتیل خاکستری و چدنی را شامل می گردد به شرکت های خودروسازی ایتالیایی صادر می گردد.

وی اضافه نمود: این حجم صادرات در کنار صادرات سایر فراوریات گروه تراکتورسازان از جمله محصول تراکتور به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، تاجیکستان، آمریکای لاتین، کشورهای عربی و خاورمیانه سالانه ارز آوری قابل توجهی را عاید کشور می نماید.

وی با اشاره به 4 خط فینال فراوری تراکتور این مجموعه گفت: این خطوط که 2 خط در تبریز و 2 خط در کردستان و ارومیه مستقر هستند در کنار دانش فنی بالای، مجموعه ای را بوجود آورده که نزدیک به 30 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم در آن انجام شده که متعلق به کل ایران است.

نجفی آذر ضمن تاکید بر تبدیل تحریم ها به فرصت به معنی واقعی در این گروه گفت: تراکتورسازی ایران قبل از تحریم تا 75 درصد خودکفا بود که بعداز اعمال تحریم ها و به برکت دانش فنی، پرسنل و مدیریت توانست 25 درصد باقی مانده را به کمترین میزان تقلیل دهد و اکنون به جرات می توان گفت تراکتورسازی یکی از خودکفاترین مجموعه های فراوریی کشور محسوب می گردد.

این فعال حوزه صنعت، گریزی به تحریم کشورهای ترکیه، آلمان، انگلیس و ... در آن دوران زد و گفت: با عدم فروش اکسل تراکتور و نتیجه دادن کوشش مهندسان تراکتورسازی برای طراحی و فراوری 100درصد آن سالانه از خروج 16 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شد و این در سایه تبدیل تحریم به فرصت به همت ایران و ایرانیان در تراکتورسازی بود.

وی کوشش اخیر دولت برای افزایش ضریب مکانیزاسیون و همراهی تراکتورسازی ایران برای تحقق این مهم را نیز یاد آور شد و گفت: تراکتورسازی در مرحله اول متعهد شده تا 10 هزار دستگاه از تراکتورهای مورد احتیاج کشاورزان برای تحقق مرحله به مرحله ضریب مکانیزاسیون را تامین کند.

نجفی آذر نقش رایزنان مالی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف را پر رنگ و تاثیرگذار در حوزه های اقتصاد، صادرات و تامین احتیاج داخلی دانست و خواهان همکاری بیشتر برای حضور در بازار تمام کشورها شد.

رایزنان مالی سفارتخانه های ایران در کشورهای نظیر ارمنستان، هند، لبنان، باکو، عراق، افغانستان، الجزایر، ونزوئلا، چین و ... دیروز ضمن بازدید و نشست با مدیران گروه صنعتی تراکتورسازی ایران آمادگی برای همکاری با این گروه برای حضور بهتر و موثرتر در بازار حوزه های ماموریت خود را اعلام کردند.

ق

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 526

به "صادرات 1000 تن قطعات ریخته گری به ایتالیا از تراکتورسازی تبریز" امتیاز دهید

4 کاربر به "صادرات 1000 تن قطعات ریخته گری به ایتالیا از تراکتورسازی تبریز" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 1000 تن قطعات ریخته گری به ایتالیا از تراکتورسازی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید