عراق، هشدار درباره تحرکات آمریکا برای ایجاد درگیری داخلی سیاسی در بغداد

به گزارش بارازعلی، یک تحلیلگر سیاسی عراقی گفت که آمریکا با کوشش برای کشاندن بغداد به درگیری داخلی سیاسی به دنبال ابقای نیروهای خود در عراق است.

عراق، هشدار درباره تحرکات آمریکا برای ایجاد درگیری داخلی سیاسی در بغداد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریم الخیکانی تحلیلگر سیاسی عراق در تبادل نظر با سایت المعلومه گفت که واشنگتن در کوشش است تا با کشاندن بغداد به یک درگیری سیاسی٬ نیروهای خود را در داخل عراق نگه داشته و با انتقال کارکنان سفارتخانه آمریکا از بغداد به کردستان امنیت و ثبات عراق را تهدید کند.

الخیکانی اضافه کرد که فواد حسین وزیر خارجه عراق بر قصد آمریکا برای خروج از سفارت خود در بغداد با هدف تحت فشار گذاشتن دولت عراق برای ایستادن در کنار واشنگتن تاکید نمود.

وی گفت که صحبت از عقب نشینی از بغداد و توجه به سمت اربیل تصمیم لحظه ای نبوده است؛ بلکه آمریکا از سال ها قبل برای ایجاد بزرگترین کنسولگری دنیا در اقلیم کردستان با هدف محافظت از منافع خود در عراق به دور از بغداد برنامه ریزی نموده است.

این تحلیلگر سیاسی عراقی توضیح داد که انتقال سفارت آمریکا به کردستان با هدف ایجاد درگیری سیاسی داخلی میان موافقان و مخالفان حضور آمریکا در عراق است.

الخیکانی تاکید نمود که این تصمیم همچنین در شرایطی که بعضی طرف ها در کوشش برای نگه داشتن نیروهای آمریکایی در عراق برای تحقق منافع سیاسی خود هستند٬ نمادهای ملی را تهدید می نماید.

روز گذشته فواد حسین، وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: تعطیلی سفارت آمریکا تصمیمی اشتباه در زمانی اشتباه است و امیدواریم آمریکا از آن صرف نظر کند.

حسین در ادامه با تاکید بر اینکه تصمیم برای تعطیلی سفارت آمریکا به دلیل بعضی حملات عاقلانه نیست، گفت: بمب گذاری و حملات راکتی به خروج کشورها از بغداد منجر خواهد شد و عراق شرایط خطرناکی را در بغداد خواهد داشت.

وزیر خارجه عراق اضافه کرد: همزمان با شرایط امنیتی و مالی کشور، اینگونه اقدامات به شرایط سیاسی عراق آسیب می زنند و حفاظت از هیئت ها مسؤولیت دولت است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1459

به "عراق، هشدار درباره تحرکات آمریکا برای ایجاد درگیری داخلی سیاسی در بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، هشدار درباره تحرکات آمریکا برای ایجاد درگیری داخلی سیاسی در بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید